Ekonomické informace 15. 10. 2007

Vláda dnes bude jednat o dlouho očekávané novele živnostenského zákona. Cestovní kanceláře by měly skončit s klamavými cenami. V Norsku dnes vstupuje v platnost jedno z nejpřísnějších reklamních pravidel na světě. Týká se výrobců aut.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

razítkování

razítkování | Foto: Pavel Kudrna | Zdroj: Český rozhlas

Vláda dnes bude jednat o změnách spotřebních daní a zákona o lihu. Ale především o novele živnostenského zákona. Na tu se dlouho čeká. Podnikatelům by díky ní mělo ubýt papírování. Nemuseli by mít povinnou odbornou praxi. Živnostníci navíc ušetří - vysvětluje tiskový mluvčí ministerstva průmyslu Tomáš Bartovský.

Přehrát

00:00 / 00:00

T. Bartovský: Novela žinostenského zákona

Předseda Unie malých a středních podniků David Šeich si novelu celkem pochvaluje a říká, že princip jednotného živnostenského listu je cesta správným směrem.

Přehrát

00:00 / 00:00

D. Šeich: Novela živnostenského zákona zjednosuší prostředí pro podnikání

Cestovní kanceláře by měly skončit s klamavými cenami. Chce toho dosáhnout ministerstvo financí prostřednictvím novely zákona o cenách, kterou bude už během října projednávat Poslanecká sněmovna. V novele se říká, že "cestovky" by měly mít u cen výrazné varování například ve znění: Tato cena není úplná. To v případě, že v ceně nejsou příplatky za letišní taxy, palivo, pojištění a podobně. Mluvilo se také o tom, že cestovní kanceláře budou muset zveřejňovat jen celé ceny, tedy i s příplatky. Ministerstvo financí ale takový předpis připravuje až na příští rok. Zatím čeká s čím přijde Evropská unie.

V Norsku dnes vstupuje v platnost jedno z nejpřísnějších reklamních pravidel na světě. Týká se výrobců aut. A zakazuje používat pro automobily marketingové termíny jako "zelené", "čisté", "přírodní" či "přátelské životnímu prostředí". Konzultant společnosti pro trvale udržitelný život Ondřej Velek si myslí, že to je málo. Ruku v ruce s tímto zákazem by podle něj měla jít takzvaná antireklama, aby to bylo v rovnováze.

Přehrát

00:00 / 00:00

O. Velek: Pravidla pro reklamu na auta

Na automobilech by podle Velka mělo být - podobně jako na cigaretách - upozornění, že škodí zdraví.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme