Ekonomické informace 15. 10. 2007

Vláda dnes bude jednat o dlouho očekávané novele živnostenského zákona. Cestovní kanceláře by měly skončit s klamavými cenami. V Norsku dnes vstupuje v platnost jedno z nejpřísnějších reklamních pravidel na světě. Týká se výrobců aut.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

razítkování | Foto: Pavel Kudrna

Vláda dnes bude jednat o změnách spotřebních daní a zákona o lihu. Ale především o novele živnostenského zákona. Na tu se dlouho čeká. Podnikatelům by díky ní mělo ubýt papírování. Nemuseli by mít povinnou odbornou praxi. Živnostníci navíc ušetří - vysvětluje tiskový mluvčí ministerstva průmyslu Tomáš Bartovský.

Přehrát

00:00 / 00:00

T. Bartovský: Novela žinostenského zákona

Předseda Unie malých a středních podniků David Šeich si novelu celkem pochvaluje a říká, že princip jednotného živnostenského listu je cesta správným směrem.

Přehrát

00:00 / 00:00

D. Šeich: Novela živnostenského zákona zjednosuší prostředí pro podnikání

Cestovní kanceláře by měly skončit s klamavými cenami. Chce toho dosáhnout ministerstvo financí prostřednictvím novely zákona o cenách, kterou bude už během října projednávat Poslanecká sněmovna. V novele se říká, že "cestovky" by měly mít u cen výrazné varování například ve znění: Tato cena není úplná. To v případě, že v ceně nejsou příplatky za letišní taxy, palivo, pojištění a podobně. Mluvilo se také o tom, že cestovní kanceláře budou muset zveřejňovat jen celé ceny, tedy i s příplatky. Ministerstvo financí ale takový předpis připravuje až na příští rok. Zatím čeká s čím přijde Evropská unie.

V Norsku dnes vstupuje v platnost jedno z nejpřísnějších reklamních pravidel na světě. Týká se výrobců aut. A zakazuje používat pro automobily marketingové termíny jako "zelené", "čisté", "přírodní" či "přátelské životnímu prostředí". Konzultant společnosti pro trvale udržitelný život Ondřej Velek si myslí, že to je málo. Ruku v ruce s tímto zákazem by podle něj měla jít takzvaná antireklama, aby to bylo v rovnováze.

Přehrát

00:00 / 00:00

O. Velek: Pravidla pro reklamu na auta

Na automobilech by podle Velka mělo být - podobně jako na cigaretách - upozornění, že škodí zdraví.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme