Ekonomické informace 17. 12. 2007

Dálniční síť se u nás rozšiřuje o další sedmikilometrový úsek. Na železnici bude pokračovat kolektivní vyjednávání o mzdách. Většina Němců není spokojena s eurem a přejí si návrat k marce.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České bankovky a mince | Foto: Jan Rosenauer

Dálniční síť se u nás rozšiřuje o dalších 7 km. Motoristům ode dneška začne sloužit úsek Mezno - Chotoviny na dálnici D3 u Tábora. Dálnice se tak v této části protáhne na 15 kilometrů. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková říká, kolik nový úsek stál.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Vápeníková: Nový úsek dálnice D3

Na železnici bude pokračovat kolektivní vyjednávání o mzdách. Kolektivní vyjednávání na železnici patří k nejsledovanějším, dráhy s 55.000 zaměstnanci jsou největším zaměstnavatelem v zemi. Železniční odbory žádají 15 procentní růst platů, vedení přišlo s nabídkou 8,5 procenta, a to se odborářů zdá málo, jak potvrzuje Libor Poláček z Federace strojvůdců.

Přehrát

00:00 / 00:00

L. Poláček: Vyjednávání o mzdách na železnici

Němci ani po šesti letech existence eura jednotnou evropskou měnu zcela nepřijali za svou a přejí si návrat k marce. Nespokojeno je přes 60 procent Němců, zajímavé je, že se jejich počet rok od roku zvyšuje. Ukázal to průzkum, jehož výsledky zveřejnil finanční ústav Dresdner Bank. Mnoho Němců si zavedení eura spojuje hlavně s vyššími cenami, a euru se v Německu proto s oblibou říká "Teuro", podle německého slova "teuer" neboli drahý.

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme