Ekonomické informace 23. 6. 2004

Obchody začínají nabízet letní slevy. Mezi českými producenty minerálních vod se rozhořely ostré spory. Plzeňská škodovka chce do konce roku prodat svojí dceřinou společnost Škoda Machine Tool. Na železnici znovu hrozí stávka.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

koruny a eura

koruny a eura | Foto: Jan Rosenauer | Zdroj: AFP

Letní slevy jsou tady. Někteří obchodníci už tento týden začínají nabízet hlavně jarní a letní kolekce textilu a obuvi až za poloviční ceny. Část supermarketů hypermarketů zlevní také kempinkové potřeby a další letní zboží. Slevy u nás začínají rok od roku dříve a kopírují tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce samozřejmě delší tradici. V Paříži například začínají letní slevy právě dnes a už od minulého týden nakupují levněji Rakušané.

Mezi českými producenty minerálních vod se rozhořely ostré spory. Společnost Karlovarské minerální vody vyrábějící minerálku Magnesia se zlobí na konkurenční firmu Alphaduckt. Ta prý svojí reklamou na minerálku Korunní poškozuje konkurenci a sama se dopouští nekalé soutěže. Radiožurnálu to řekl mediální zástupce Karlovarských minerálních vod Michal Donath.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Donath: Alphaproduckt poškozuje konkurenci

To ale odmítá jednatel Alphaductu Vladimír Komár. Podle něj reklama na minerálku Korunní neútočí na výrobek Karlovarských minerálních vod ale na škodlivost vysokého obsahu magnesia, tedy hořčíku.

Přehrát

00:00 / 00:00

V. Komár: Reklama na výrobek konkurence neútočí

Na železnici znovu hrozí stávka. Odbory totiž chtějí zabránit managementu, aby začal dělit jednotlivé činnosti Českých drah na dceřiné společnosti, bez toho že by analyzoval ekonomické dopady. Vedení drah podle schváleného záměru pro následující roky chce vytvořit z podniku společnost holdingového typu. V první fázi chce převést servisní činnosti do dceřiných společností. Mateřská firmy by například přišla o cestovní kancelář, spediční služby, vzdělávání či traťové strojní stanice. Hlavní činnost, tedy nákladní a osobní dálková doprava, by se měla zapojit do takto vzniklého holdingu.

Plzeňská škodovka chce do konce roku prodat svojí dceřinou společnost Škoda Machine Tool, výrobce obráběcích strojů. Podle mluvčího firmy Karla Samce je ale možné, že se prodej protáhne až do příštího roku. Podle jeho slov není firma díky nově získaným zakázkám pod tlakem při hledání nového vlastníka.

Přehrát

00:00 / 00:00

K. Samec: Hledání vlastníka Škoda Machine Tool

České republice ani dalším novým zemím Evropské unie zatím nehrozí žádné sankce za vysoké schodky veřejných rozpočtů. A to nejméně do roku 2007, tvrdí mluvčí delegace Evropské komise v České republice Katharina von Schnurbeinová. Reagovala tak na zprávu agentury Reuters, že Brusel nedodrží původní slib a zahájí 5. července proti nováčkům sankční proceduru. Podle Schnurbeinové se ale zadlužování odrazí v hodnotící zprávě, sankce ale připadají v úvahu pouze u starých unijních zemí.

Uživatelé mobilních telefonů v 11 zemích střední a východní Evropy včetně České republiky utratili loni za posílání textových zpráv SMS a multimediálních MMS zhruba 32 miliard korun. Trh, který loni čítal 45 milionů uživatelů, má stále růstový potenciál. Během pěti let by se měly výdaje v této oblasti zvýšit dvaapůlkrát. Uvádí to studie analytické společnosti IDC.

Martin Hromádka, Michal Fila Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme