Ekonomické informace 24. 11. 2006
Elektronické mýtné by skutečně mělo začít fungovat od 1. ledna. Růst cen v příštím roce zrychlí, inflace by mohla překročit tři procenta. Firmu Radiokomunikace koupila za 33 a půl miliardy korun skupina zahraničních investorů. Chovatelé prasat chtějí zvýšit příjmy vyhledáním stálého odbytu v zahraničí. Češi pijí méně piva než dřív. Nový model vozu Škoda Fabia představí automobilka Škoda Auto poprvé prodejcům z celého světa v únoru v Karlových Varech.
Elektronické mýtné by skutečně mělo začít fungovat od 1. ledna. O včasném uvedení systému do provozu a uzavřených smlouvách jednal ministr dopravy Aleš Řebíček s majitelem rakouské firmy Georgem Kapschem.
Růst cen v příštím roce zrychlí, varují ekonomové. Inflace by mohla překročit tři procenta, a to především kvůli zvýšení regulovaných cen. Zdraží totiž elektřina, voda i vytápění a poroste také regulované nájemné. Podle analytika Raiffeisenbank Aleše Michla se nám ale přesto životní úroveň nesníží, protože naše platy porostou dvakrát rychleji než ceny.
Firmu Radiokomunikace koupila za 33 a půl miliardy korun skupina zahraničních investorů složená z americké investiční banky Lehman Brothers, investiční firmy Mid Europa Partners a Al-Bateen Investment ze Spojených arabských emirátů. Se 100 procenty akcií Radiokomunikací získaly i 40 procent akcií české pobočky mobilního operátora T-Mobile International.
Čeští chovatelé prasat chtějí zvýšit příjmy vyhledáním stálého odbytu v zahraničí. Podle prezidenta Agrární komory Jana Veleby se odvětví dostává do krize kvůli klesajícím farmářským cenám a zdražení krmných směsí, které způsobila letošní nižší úroda obilí. Stálý odbyt farmářům nabídl zástupce masokombinátu v Německu.
Češi pijí méně piva než dřív. Spotřebu ale čím dál víc nahrazují zahraniční turisté. Na cizince podle výkonného ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého připadá ze 160 litrů na hlavu a rok odhadem 20 litrů. Kromě toho se výrazně zvyšuje export.
Nový model vozu Škoda Fabia představí automobilka Škoda Auto poprvé prodejcům z celého světa v polovině února v Karlových Varech. Světová prezentace v historickém objektu Císařských lázní potrvá dva týdny a zúčastnit se jí má postupně až několik tisíc obchodníků z asi 90 zemí.