Ekonomické informace 25. 4. 2001

Ekonomické informace se dnes věnují zejména zahraničním investicím. Dozvíte se, které firmy se staly investory roku v České republice. Přineseme také podrobnosti k blížícímu se výročnímu zasedání MMF ve Washingtonu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nizozemský Philips, japonská Matsushita a americký Parker Hannifin se staly investory roku v České republice. Ve třech kategoriích se hodnotila největší investice na zelené louce, největší expanze a největší společenský přínos. O další příliv kapitálu usiloval v Londýně ministr financí Jiří Rusnok, který ujišťoval zahraniční investory, že finanční politika vlády se po rezignaci jeho přechůdce nezmění. Změnu by měl ale prodělat zákon o investičních pobídkách. Návrh jeho novely dnes projedná vláda. Podle mluvčí Anny Stárkové tak chce ministerstvo průmyslu vytvořit průhlednější prostředí pro zájemce o pobídky.

Potřeby investorů způsobily podle analytika společnosti Conseq finance Petra Zahradníka zvýšený schodek zahraničního obchodu, který v březnu dosáhl 14 miliard korun. Dováží se především technologie a suroviny.

Příliv investic působí příznivě i na stavebnictví. Tržby v tomto oboru zaznamenaly po několika letech meziroční růst kolem deseti procent. Michalu Filovi president Svazu podnikatelů ve stavebnictví Milan Veverka řekl, že stejný trend očekává i v tomto roce.

Koncem tohoto týdne proběhne ve Washingtonu další z výročních zasedání Mezinárodního měnového fondu. Jak zjistil náš londýnský spolupracovník Milan Koucourek, zpráva této instituce mimo jiné konstatuje, že Velkou Británii postihne pokles americké ekonomiky jen mírně ve srovnání s ostatními evropskými státy. Oproti původním odhadům se růst britského hrubého domácího produktu sníží o dvě desetiny na 2,6 desetin procenta.

Růst hospodářství je závislý na úspěšnosti podniků, které musí získat zákazníka. Takzvané CRM procesy jsou jedním ze systémů, jak si obstarat informace o klientovi, jeho přáních a potřebách a na základě analýzy těchto údajů pak předpovídat budoucí vývoj v dané oblasti. Kromě příjemného pocitu zákazníka, mu tímto přístupem firma také šetří jeho čas a zvyšuje pohodlí a luxus nabízených služeb. Právě o tom se dnes bude mluvit na semináři v pražském hotelu Praha, kde budou přednášet odborníci na komunikaci z významných státních institucí a největších soukromých firem. Celodenní seminář začíná v devět hodin.

Aleš Heřmánek, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme