Ekonomické informace 25. 4. 2001

Ekonomické informace se dnes věnují zejména zahraničním investicím. Dozvíte se, které firmy se staly investory roku v České republice. Přineseme také podrobnosti k blížícímu se výročnímu zasedání MMF ve Washingtonu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nizozemský Philips, japonská Matsushita a americký Parker Hannifin se staly investory roku v České republice. Ve třech kategoriích se hodnotila největší investice na zelené louce, největší expanze a největší společenský přínos. O další příliv kapitálu usiloval v Londýně ministr financí Jiří Rusnok, který ujišťoval zahraniční investory, že finanční politika vlády se po rezignaci jeho přechůdce nezmění. Změnu by měl ale prodělat zákon o investičních pobídkách. Návrh jeho novely dnes projedná vláda. Podle mluvčí Anny Stárkové tak chce ministerstvo průmyslu vytvořit průhlednější prostředí pro zájemce o pobídky.

Potřeby investorů způsobily podle analytika společnosti Conseq finance Petra Zahradníka zvýšený schodek zahraničního obchodu, který v březnu dosáhl 14 miliard korun. Dováží se především technologie a suroviny.

Příliv investic působí příznivě i na stavebnictví. Tržby v tomto oboru zaznamenaly po několika letech meziroční růst kolem deseti procent. Michalu Filovi president Svazu podnikatelů ve stavebnictví Milan Veverka řekl, že stejný trend očekává i v tomto roce.

Koncem tohoto týdne proběhne ve Washingtonu další z výročních zasedání Mezinárodního měnového fondu. Jak zjistil náš londýnský spolupracovník Milan Koucourek, zpráva této instituce mimo jiné konstatuje, že Velkou Británii postihne pokles americké ekonomiky jen mírně ve srovnání s ostatními evropskými státy. Oproti původním odhadům se růst britského hrubého domácího produktu sníží o dvě desetiny na 2,6 desetin procenta.

Růst hospodářství je závislý na úspěšnosti podniků, které musí získat zákazníka. Takzvané CRM procesy jsou jedním ze systémů, jak si obstarat informace o klientovi, jeho přáních a potřebách a na základě analýzy těchto údajů pak předpovídat budoucí vývoj v dané oblasti. Kromě příjemného pocitu zákazníka, mu tímto přístupem firma také šetří jeho čas a zvyšuje pohodlí a luxus nabízených služeb. Právě o tom se dnes bude mluvit na semináři v pražském hotelu Praha, kde budou přednášet odborníci na komunikaci z významných státních institucí a největších soukromých firem. Celodenní seminář začíná v devět hodin.

Aleš Heřmánek, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme