Ekonomické informace 28. 12. 2007

Ceny potravin budou růst i v příštím roce, pravděpodobně ale pomaleji než letos. Obchodní řetězec Billa zavře v Česku devět supermarketů. České dráhy dají příští rok na obnovu vozového parku v osobní dopravě 3,6 miliardy korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákupní vozík

nákupní vozík | Foto: Jan Rosenauer

Ceny potravin budou růst i v příštím roce, pravděpodobně ale pomaleji než letos. Podle předsedy Agrární komory ČR Jan Veleby si nejvíc připlatíme za vepřové maso, to by mohlo zdražit až o pětinu. Nejméně se zvýší cena pečiva a mléčných výrobků. V průměru by potraviny měly zdražit asi o 10 až 15 procent. Téměř desetiletá stagnace odbytových cen prasat se příští rok podle Veleby zlomí.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Veleba: Ceny vepřového

Ceny potravin v minulém týdnu podle výpočtů Českého statistického úřadu vzrostly v porovnání s loňskem o 19 procent.

Obchodní řetězec Billa zavře v Česku devět supermarketů. Majitel Billy nedávno koupil supermarkety Delvita a osm z devíti uzavíraných prodejen jsou právě bývalé prodejny tohoto řetězce. Většina z nich se nachází ve městech, kde už funguje jiná filiálka společnosti a zbytečně by si tak konkurovaly. Uzavřeny budou například obchody v Plzni, Liberci, Jablonci nad Nisou nebo v Třinci, tam ale nebude mít po uzavření Delvity řetězec zatím žádný obchod.

České dráhy dají příští rok na obnovu vozového parku v osobní dopravě 3,6 miliardy korun. To je o miliardu víc než letos. Z vlastních zdrojů dráhy zaplatí 2,5 miliardy, zbytek si půjčí od evropské železničářské kampeličky nebo dostanou státní dotaci z Programu na obnovu železničních vozidel. Na co peníze konkrétně půjdou, vysvětluje mluvčí drah Radek Joklík.

Přehrát

00:00 / 00:00

R. Joklík: Obnova vozového parku ČD

Lodní dopravci požadují po státu 1,5 miliardy korun jako náhradu škod. Kvůli nízké hladině Labe u státní hranice s Německem prý nemohou dopravovat zboží a unikají jim zisky. Jak píše server Týden.cz, letos mohly plně naložené lodě plout jen zhruba čtyřicet dní. Od roku 2003 se kvůli malým zakázkám snížil počet plavidel v Česku téměř o třetinu.

Martin Hromádka, Tomáš Medek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme