Ekonomické informace 28. 12. 2007

Ceny potravin budou růst i v příštím roce, pravděpodobně ale pomaleji než letos. Obchodní řetězec Billa zavře v Česku devět supermarketů. České dráhy dají příští rok na obnovu vozového parku v osobní dopravě 3,6 miliardy korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákupní vozík | Foto: Jan Rosenauer

Ceny potravin budou růst i v příštím roce, pravděpodobně ale pomaleji než letos. Podle předsedy Agrární komory ČR Jan Veleby si nejvíc připlatíme za vepřové maso, to by mohlo zdražit až o pětinu. Nejméně se zvýší cena pečiva a mléčných výrobků. V průměru by potraviny měly zdražit asi o 10 až 15 procent. Téměř desetiletá stagnace odbytových cen prasat se příští rok podle Veleby zlomí.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Veleba: Ceny vepřového

Ceny potravin v minulém týdnu podle výpočtů Českého statistického úřadu vzrostly v porovnání s loňskem o 19 procent.

Obchodní řetězec Billa zavře v Česku devět supermarketů. Majitel Billy nedávno koupil supermarkety Delvita a osm z devíti uzavíraných prodejen jsou právě bývalé prodejny tohoto řetězce. Většina z nich se nachází ve městech, kde už funguje jiná filiálka společnosti a zbytečně by si tak konkurovaly. Uzavřeny budou například obchody v Plzni, Liberci, Jablonci nad Nisou nebo v Třinci, tam ale nebude mít po uzavření Delvity řetězec zatím žádný obchod.

České dráhy dají příští rok na obnovu vozového parku v osobní dopravě 3,6 miliardy korun. To je o miliardu víc než letos. Z vlastních zdrojů dráhy zaplatí 2,5 miliardy, zbytek si půjčí od evropské železničářské kampeličky nebo dostanou státní dotaci z Programu na obnovu železničních vozidel. Na co peníze konkrétně půjdou, vysvětluje mluvčí drah Radek Joklík.

Přehrát

00:00 / 00:00

R. Joklík: Obnova vozového parku ČD

Lodní dopravci požadují po státu 1,5 miliardy korun jako náhradu škod. Kvůli nízké hladině Labe u státní hranice s Německem prý nemohou dopravovat zboží a unikají jim zisky. Jak píše server Týden.cz, letos mohly plně naložené lodě plout jen zhruba čtyřicet dní. Od roku 2003 se kvůli malým zakázkám snížil počet plavidel v Česku téměř o třetinu.

Martin Hromádka, Tomáš Medek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme