Ekonomické informace 28. 2. 2005
Automobilka TPCA, kterou u Kolína postavilo konsorcium Toyota-Peugeot-Citroen, dnes oficiálně zahájí sériovou výrobu. Od března budou mít Britové možnost telefonovat mobilem levněji se službou EasyMobile. Škoda Auto chce expandovat na méně vyspělých trzích levnější verzí modelu Fabia.
Maďarsko má problémy se zaváděním platební agentury, která zprostředkovává finanční podporu zemědělcům z fondů Evropské unie. Pro stávající situaci se už bouří i tamní zemědělci. O tom, jak zlepšit stávající situaci, se chce se během dnešního zasedání Evropské rady pro zemědělství a rybolov poradit maďarský ministr zemědělství se svým českým kolegou Jaroslavem Palasem. Podle Martina Severy, mluvčího ministerstva zemědělství, je totiž česká platební agentura nejlepší mezi novými zeměmi Evropské unie.
Automobilka TPCA, kterou u Kolína postavilo konsorcium Toyota-Peugeot-Citroen, dnes oficiálně zahájí sériovou výrobu. Z výrobní linky by podle plánu mělo sjet jedno auto každou minutu. TPCA bude vyrábět tři značky minivozů najednou a do roka si vedení firmy předsevzalo, že továrnu opustí 300 000 aut ročně. Plynulou výrobu automobilky tak bude do budoucna zajišťovat 3000 zaměstnanců a také řada českých firem, na jejichž subdodávkách je automobilka z 75 procent závislá. Prezident firmy Masatake Enomoto přiznává, že řadu výrobců si ale museli zaškolit.
Během března budou mít Britové možnost telefonovat mobilem levněji. Dánská TDC a britský T-Mobile spustí službu EasyMobile. Jak je slyšet ze jména, nápad je společný s Easyjet - levnými aerolinkami. Společnosti plánují, že tuto službu zavedou v budoucnu také v České republice. Podle Tomáše Gaťka, analytika společnosti Patria On Line by ale mohl Easy Mobile narazit na nižší dostupnost internetu.
Škoda Auto chce expandovat na méně vyspělých trzích levnější verzí modelu Fabia. Vůz by měl na méně náročných trzích konkurovat modelu Logan francouzské automobilky Renault. Napsal to německý motoristický týdeník Automobilwoche. Zjednodušený model Fabie se pode šéf Škody Detlefa Wittiga obejde bez drahých zařízení a jeho cena se tak bude moci pohybovat kolem 8500 eur, tedy přibližně čtvrt milionu korun.
Fond národního majetku podepsal se společnostmi Spolana a Chemopetrol dodatky ke smlouvám, na jejichž základě stát garantuje odstraňování ekologických škod v areálech firem. V dnešním vydání to píše týdeník Euro. U obou firem fond garantuje odpovědnost za ekologické zátěže více než šest miliard korun.
Ruská ropná společnost Jukos požádala federální konkurzní soud v americkém Houstonu, aby ještě zvážil své čtvrteční rozhodnutí. Podle něho nemá tato firma ve Spojených státech nárok na soudní bankrotovou ochranu před věřiteli. Jukos argumentuje tím, že odmítnutí přiznat ochranu v USA by firmu reálně poškodilo.