Ekonomické informace 28. 8. 2006

Hospodářská komora dnes v jihokorejském Soulu otevře svoji kancelář pro východní Asii. Nábytkářská společnost IKEA prodlužuje otevírací dobu. Posilující koruna čím dál více zlevňuje zboží na pultech českých obchodů. Úklidové firmy z Česka i dalších zemí se v Německu budou muset od příštího roku řídit tamními tarifními sazbami.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

koruny a eura | Foto: Jan Rosenauer

Letošní záplavy opět napáchaly značné škody na vodohospodářském majetku. Ministerstvo zemědělství je vyčíslilo na téměř dvě a čtvrt miliardy korun. Vláda na jejich odstranění uvolnila přes jednu a půl miliardy, ministerstvo ale upozorňuje, že na opravy je k dispozici zhruba ještě 60 milionů korun z dřívější půjčky od Evropské investiční banky. Další prostředky na odstraňování následků povodní už by ale měly z vlastních zdrojů poskytnout samy podniky povodí.

Hospodářská komora dnes v jihokorejském Soulu otevře svoji kancelář pro východní Asii. Pobočka bude pomáhat českým firmám, které by chtěly investovat nebo podnikat v Korejské republice a Japonsku. Zároveň ale bude seznamovat korejské a japonské podnikatele s obchodními a investičními příležitostmi v Česku. Podle prezidenta Hospodářské komory Jaromíra Drábka začal být o otevření kanceláře velký zájem po oznámení o tom, že do Česka míří automobilka Hyundai.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Drábek: Kancelář Hospodářské komory v Soulu

Stále více obchodů prodlužuje otevírací dobu až do pozdních večerních hodin. Češi totiž mají kvůli pracovnímu vytížení a rodinným povinnostem přes den na nákupy čím dál méně času. K prodloužení otvírací doby do pozdního večera přistoupila i nábytkářská společnost IKEA. Podle marketingového ředitele firmy Ondřeje Krause se tak přibližujeme ostatním evropským zemím.

Přehrát

00:00 / 00:00

O. Kraus: IKEA prodlužuje otevírací dobu

Vycházet zákazníkům vstříc je velmi důležité i proto, že tři čtvrtiny z nich ve světě nakupují spíš pro zábavu, než proto, že něco potřebují. Tvrdí to alespoň průzkum agentury ACNielsen. Češi podle něj ale mezi fanoušky nakupování pro zábavu nepatří. Téměř 50 procent českých respondentů odpovědělo, že pro potěšení nikdy nakupovat nechodí. To by se však do budoucna mohlo změnit. Posilující koruna totiž podle analytika Komerční banky Jiřího Škopa zboží na pultech českých obchodů čím dál více zlevňuje a tedy i zatraktivňuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Škop: Ceny zboží

Úklidové firmy z Česka i dalších zemí se v Německu budou muset od příštího roku řídit tamními tarifními sazbami. Německá vláda tak chce i tento obor ochránit před dumpingovou konkurencí z ciziny. Berlínský zpravodaj Českého rozhlasu Jiří Hošek připomíná, že toto nařízení zatím platilo jen pro oblast stavebnictví.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Hošek: Úklidové firmy v Nemecku

Martin Hromádka, Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme