Ekonomické informace 3. 3. 2004

Soutěž na privatizaci severočeských hnědouhelných společností by se měla údajně zrušit. Stát bude po našem vstupu do Evropské unie podporovat propagaci domácích potravin. Podle ministra zemědělství Jaroslava Palase ministerstvo na propagaci každý rok vyčlení 200 milionů korun. Poté, co jsme prohráli souboj se Slovenskem o postavení středoevropské továrny automobilky Hyundai, máme šanci získat jiného jihokorejského investora z tohoto oboru.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

důlní štola

důlní štola | Foto: Hornické muzeum Příbram

Soutěž na privatizaci severočeských hnědouhelných společností by se měla údajně zrušit. Vláda má podle některých zpráv schválit exkluzivní vyjednávání s firmami, které nabídly nejvíc za státní podíly v Sokolovské uhelné a Severočeských dolech. Tento postup naznačil v minulých dnech ministr průmyslu Milan Urban a i jeho náměstek Martin Pecina takové jednání připouští.

Přehrát

00:00 / 00:00

Martin Pecina o privatizaci dolů

Firma J&T nabídla za Severočeské doly 6 miliard 800 milionů korun, Sokolovská těžební je ochotna dát za státní podíl v Sokolovské uhelné přes dvě miliardy. Vedle J&T se o Severočeské doly ucházela také Appian Group a finační skupina Penta. Pro předsedu představenstva Penty Marka Dospivu je předpokládaný způsob vyjednávání o privatizaci nepřijatelný.

Přehrát

00:00 / 00:00

Marek Dospiva o privatizaci

Penta po podání závazných nabídek kupní cenu dvakrát navýšila. Nejprve na 6 miliard 800 milionů, později nabídla ještě o 700 milionů korun víc.

Stát bude po našem vstupu do Evropské unie podporovat propagaci domácích potravin. Podle ministra zemědělství Jaroslava Palase ministerstvo na propagaci každý rok vyčlení 200 milionů korun. Zviditelnění tuzemských potravin bude mít na starosti nový odbor marketingu při Státním zemědělském intervenčním fondu. Marketingová podpora má pomoci hlavně kvalitním domácím producentům, pro které bude obtížné konkurovat po 1. květnu náporu výrobců z ostatních zemí, dodává ředitel odboru Evžen Staněk.

Přehrát

00:00 / 00:00

Evžen Staněk o propagaci českých potravin

Později by se měl fond zaměřit i na propagaci našich potravin na zahraničních trzích.

Poté, co jsme prohráli souboj se Slovenskem o postavení středoevropské továrny automobilky Hyundai, máme šanci získat jiného jihokorejského investora z tohoto oboru. Světová devítka v produkci pneumatik - společnost Hankook hledá místo pro svůj evropský závod, do kterého hodlá investovat asi 13 miliard korun. Zájem Korejců potvrdila mluvčí agentury Czech Invest Jana Víšková.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jana Víšková o další investici

Světová ekonomika mění svou strukturu. Tradičně silné země čelí stále úspěšnější konkurenci z Asie, zejména z Číny. Odpovídá tomu i nejnovější studie mezinárodní poradenské společnosti KPMG, připomíná z Berlína náš zpravodaj David Šťáhlavský.

Přehrát

00:00 / 00:00

David Šťáhlavský o změně světové ekonomiky

Vyhlídky českých firem, a to nejen strojírenských, na uplatnění ve světě a zvláště v Evropě jsou optimističtější, tvrdí státní proexportní agentura Czech Trade. Našim podnikům prospěje hlavně květnový vstup do Evropské unie a je tedy šance na snížení schodku zahraničního obchodu.

Aleš Heřmánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme