Ekonomické informace 6. 12. 2004

Ispat Nová huť opět přijímá žádosti zaměstnanců o dobrovolný odchod z firmy. Český statistický úřad dnes zveřejní informace o tom, jak se v říjnu vyvíjel náš zahraniční obchod. Polská letecká společnost Air Polonia, která provozuje levné lety po Evropě, má finanční problémy. Němci málo pracují, myslí si šéf koncernu automobilových doplňků a pneumatik Continental Manfréd Wennemer.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

hutník

hutník | Foto: Česká televize

Ocelářská společnost Ispat Nová huť ode dneška opět přijímá žádosti zaměstnanců o dobrovolný odchod z firmy. Jak upřesňuje mluvčí huti Ivo Čelechovský, žádosti o rozvázání pracovního poměru dohodou teď mohou podávat všichni, tedy i ti, kteří doposud nesplňovali podmínku pětiletého působení ve firmě.

Přehrát

00:00 / 00:00

I. Čelechovský: Nová huť a odchodné

Český statistický úřad dnes zveřejní informace o tom, jak se v říjnu vyvíjel náš zahraniční obchod. Podle ekonoma Vladimíra Pikory z Volksbank CZ se výsledky našich exportérů stále zlepšují a letošní říjnový výsledek zahraničního obchodu proto bude ve srovnání s loňskem určitě lepší. Zatímco loni v říjnu skončil zahraniční obchod deficitem ve výši 5 a půl miliard korun, letos by měl schodek dosáhnout jen zhruba 4 miliard.

Přehrát

00:00 / 00:00

V. Pikora: Zahraniční obchod

Polská letecká společnost Air Polonia provozující levné lety po Evropě má finanční problémy. Včera zrušila všechny 4 lety z Varšavy do západní Evropy a do Skandinávie. Její pasažéry, kteří už u ní mají objednané letenky, má převzít konkurenční firma.

O bankrotu firmy Air Polonia se zatím oficiálně nemluví. Je ale známo, že v pátek ze společnosti odešel její strategický partner z Irska a firma kvůli tomu nemá dost prostředků na nájem letadel. Lety Air Polonie na začátku týdne bude místo ní provozovat konkurenční společnost Sky Europe. Air Polonie nevyloučila, že tento přepravce bude její linky obsluhovat delší dobu. Pravděpodobně do té doby, než se najde nový strategický investor. Tím by mohla být možná právě letecká společnost Sky Europe.

Němci pracují málo, a proto je třeba zvýšit jejich pracovní úvazky. S výzvou k návratu ke 43hodinovému pracovnímu týdnu přispěl do kontroverzní diskuse na dané téma šéf koncernu automobilových doplňků a pneumatik Continental Manfréd Wennemer. Součástí koncernu je od roku 1993 i otrokovický Barum.

Manfred Wennemer se odvolává na poválečnou praxi, kdy Němci v zájmu obnovy země nelitovali pracovního nasazení. Podle jeho vyjádření pro časopis Focus je také nemyslitelné, aby se v tak rozvinuté zemi, jakou je Spolková republika, pracovalo méně než ve Švýcarsku. Tam je běžný týdenní úvazek 42 hodin, na západě Německa se pracuje ale jen 38,5 hodiny. Na východě stále 40, avšak podle nejnovějších statistik příjmy tamních domácností dosahují stále jen 77% západního průměru.

Kuvajt vyzval členské země Organizace zemí vyvážejících ropu, aby zastavily veškerou produkci přesahující oficiální těžební limity kartelu, pokud budou ceny ropy nadále klesat. Limit je nyní 27 milionů barelů denně. OPEC bude tento týden jednat o těžební politice pro první čtvrtletí příštího roku.

Jaroslav Skalický, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme