Ekonomické informace 6. 8. 2001

Management Československé plavby labské dnes s největší pravděpodobností pošle podnik do konkursu, odbory s tím ale nesouhlasí. ČNB zveřejní další smlouvy týkající se prodeje IPB. Strojírenská divize Ocelové konstrukce, která patří společnosti Vítkovice, zahájila výrobu ojedinělého dálničního mostu určeného pro německou dálnici.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Věřitelé Československé plavby labské v čele s Československou obchodní bankou nevěří v další budoucnost podniku. Podle nich nemá poskytnutí dalších peněz podniku za současné situace ekonomické opodstatnění. Dluhy společnosti přesahují jednu celou tři desetiny miliardy korun. Firma dluží i necelé tisícovce svých zaměstnanců mzdy za zhruba 28 miliónů korun. Management proto s největší pravděpodobností dnes pošle podnik do konkursu. Odbory, podle jejich předáka Jána Macáka, s takovým řešením nesouhlasí, a uvažují proto o protestních akcích.

Česká národní banka zveřejnila na svých internetových stránkách smlouvu a slib odškodnění, který poskytla ČSOB při loňském prodeji Investiční a Poštovní banky. ČNB se v této smlouvě zaručila, že obchodní bance poskytne po dobu šesti měsíců úvěry v takové výši, která bude nutná pro plnění jejích závazků vzniklých jejím převzetím IPB. Podle mluvčí centrální banky Alice Frišaufové budou zveřejněny i další smlouvy.

Centrální banka tyto smlouvy odtajní, jakmile jí ministerstvo financí poskytne přislíbený oficiální souhlas se zveřejněním.

Strojírenská divize Ocelové konstrukce, která patří společnosti Vítkovice, zahájila výrobu ojedinělého dálničního mostu určeného pro německou dálnici v okolí města Oranienburg. Kontrakt v hodnotě 30 miliónů korun s firmou Schälerbau Berlin byl podepsán v dubnu letošního roku a most má být dokončen v květnu 2002. Dálniční most není jedinou německou zakázkou firmy. Ještě letos by divize ocelové konstrukce měla dodat do Berlína spřažený obloukový most v hodnotě 24 miliónů korun.

Z hutní divize Vítkovic vznikla společnost Vítkovice Steel. Ta má za sebou necelý týden samostatné činnosti. Jak dodává Ivo Čelechovský z Českého rozhlasu Ostrava, v současné době zaměstnávají Vítkovice Steel kolem dvou tisíc lidí.

České dráhy jako jediné ze čtyř středoevropských zemí vloni zvýšily přepravu cestujících, a to téměř o čtyři a půl procenta. Vyplývá to ze statistiky Mezinárodní železniční unie UIC, která byla zveřejněna v těchto dnech. Naopak polských drahám vloni ubylo deset procent pasažérů, slovenským téměř čtyři a maďarským půl procenta cestujících. Nákladní doprava ale ve všech čtyřech zemích rostla. Nejvíce na Slovensku - o 10 procent a nejméně v Polsku o 1 desetinu procenta.

Německo stojí o kvalifikované pracovní síly z nečlenských států Evropské unie a chce kontrolovat jejich příliv. Novou koncepci spolkové přistěhovalecké politiky zveřejnil o víkendu ministr vnitra Otto Schily. Jak informuje náš spolupracovník - zpravodaj Slovenského rozhlasu v Berlíně Ján Šmihula, cesta do země by se měla otevřít vzdělaným a vyškoleným lidem z kandidátských států.

Nejdůležitější tituly - tzv. blue chips pražské burzy cenných papírů - se stále propadají. Jaké jsou důvody a bude propad i dále pokračovat?. Odpověď vám nabídneme v dnešním Ekonomickém magazínu, který ČRo 1 - Radiožurnál vysílá v 9 hodin 15 minut.

Aleš Heřmánek, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme