Ekonomické informace 9. 8. 2004
Spotřebitelské ceny se nejspíš zvýšily o tři procenta. Tak odhaduje červencovou inflaci analytik společnosti Atlantik Finanční Trhy Petr Sklenář. Veškeré vybrané pojistné se bude mezi pojišťovnami přerozdělovat až od roku 2007, teprve pak se zvýší příjmy Všeobecné zdravotní pojišťovny v poměru, který odpovídá spektru jejích pojištěnců. Celkové výdaje na internetovou reklamu by se měly do roku 2009 téměř zdvojnásobit na 16,1 miliardy dolarů ročně.
Spotřebitelské ceny se nejspíš zvýšily o tři procenta. Tak odhaduje červencovou inflaci analytik společnosti Atlantik Finanční Trhy Petr Sklenář.
Přesné údaje dnes zveřejní Český statistický úřad.
Veškeré vybrané pojistné se bude mezi pojišťovnami přerozdělovat až od roku 2007, teprve pak se zvýší příjmy Všeobecné zdravotní pojišťovny v poměru, který odpovídá spektru jejích pojištěnců. Zákon, který to umožní platí od začátku srpna, systém ale začne nabíhat až v lednu příštího roku. Podle mluvčího VZP Jiřího Suttnera budou léta 2005 a 2006 budou přechodným obdobím. Teprve od roku 2007 bude používáno přerozdělování podle nákladových indexů věkových skupin, tedy takzvané stoprocentní přerozdělování.
Celkové výdaje na internetovou reklamu by se měly do roku 2009 téměř zdvojnásobit na 16,1 miliardy dolarů ročně. Spotřebitelé budou totiž na webu trávit stále více času a nové technologie zjednoduší tvorbu internetových reklamních kampaní. Vyplývá to ze zprávy výzkumné organizace Jupiter Research. Také výdaje inzerentů na placené internetové vyhledávání stoupnou běh pěti let na dvojnásobek a dosáhnout pěti a půl miliardy dolarů.
Německým stavebním firmám prospělo rozšíření Evropské unie. Právě ve střední a východní Evropě je stavební boom. Například firmě Heidelberger Zement, jak informuje náš zpravodaj v Německu David Šťáhlavský, zajistil je v prvním pololetí letošního roku o úctyhodné tři stovky procent vyšší zisk než vloni.
Do Česka dorazila dorazila nová generace platebních a kreditních karet. Měly by být mnohem bezpečnější než stávající karty s magnetickými pásky. Podle Pavla Borusíka ze společnosti TietoEnator, která dodává počítačový systém pro nové čipové karty, je zatím celá změna v počátcích, a bezpečnější karty mají tak k dispozici jen klienti největších bankovních domů. Přesto předpokládá, že masové rozšíření nových karet na sebe dlouho nenechá čekat.