Facebook v Česku spustí novou službu Marketplace. Bude konkurovat Aukru, Bazoši nebo Sbazaru

Internetová firma Facebook v polovině srpna v České republice spustí tržiště Marketplace, na kterém budou lidé moci prodávat a kupovat použité zboží. Bude tak konkurovat stránkám jako Sbazar, Bazoš, Annonce nebo Aukro. Vyplývá to z informací společnosti Facebook.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook | Foto: downloadsource.fr, CC BY 2.0

Prodej a nákup zboží Facebook odstartoval v rámci uživatelských skupin (Facebook Groups). Ty každý měsíc navštívilo 550 milionů lidí z celého světa. Dalším krokem je právě Marketplace, který má všechny nabídky integrovat na jediné místo. Služba funguje od loňského podzimu a zatím je dostupná v šesti zemích včetně USA. V polovině sprna se rozšíří do Česka a dalších 16 zemí.

Podle serveru IHNED.cz, který na chystanou službu upozornil, je zřejmým záměrem firmy za pomoci nového on-line tržiště získat více informací o nákupním chování svých uživatelů. Ty Facebook následně zužitkuje v lepším cílení reklamy, na níž je byznys společnosti postaven.

Už dvě miliardy lidí se každý měsíc připojují na Facebook. V Česku je to téměř každý druhý člověk

Číst článek

Do aplikace se zájemci dostanou z Facebooku kliknutím na ikonu nákupního košíku. Následně uvidí fotografie s nabídkami věcí od lidí ve svém okolí. Bude moci využít i hledání. Po kliknutí na fotografii získají detail nabídky a mohou prodejci poslat zprávu přes Facebook messenger. Způsob platby a dodání je již pouze na domluvě obou stran. Zadávání inzerátů je jednoduché, prodejce zboží vyfotí, doplní popisek, cenu, následně vybere kategorii a lokalitu a odešle.

Facebook chce točit vlastní seriály. Jedná o tom s hollywoodskými studii

Číst článek

Podle odborníka na sociální sítě Vladana Crhy z Ami Digital může Marketplace v Česku spolknout významnou část trhu. „Facebook má obrovskou výhodu v množství aktuálních uživatelů (přes 90 procent české internetové populace), které je možné oslovit napřímo v rámci jednoho prostředí. Navíc to, že obchodující navzájem vidí informace ze svých facebookových profilů, může zvýšit důvěryhodnost oproti víceméně anonymním peer-to-peer platformám," uvedl.

Facebook tak podle Crhy pokračuje ve své strategii „požírání internetu", vyzobávání služeb, které mají obchodní potenciál a jejich zahrnování do svého prostředí. V tom ale může být jedno z rizik, protože již nyní je pro část uživatelů Facebook příliš rozsáhlý a komplikovaný.

Zájem o Marketplace podle Facebooku roste. Jen v květnu lidé v USA zadali prostřednictvím služby 18 milionů nových nabídek. V Česku jsou více než čtyři miliony registrovaných uživatelů společnosti Facebook.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme