Facebook získal od investorů miliardu dolarů. Zatím neví, jak ji využije

Sociální síť Facebook získala od zahraničních investorů miliardu dolarů, tedy v přepočtu 17,8 miliardy českých korun. Již na konci loňského roku do ní investovaly ruská společnost Digital Sky Technologies a americká banka Goldman Sachs.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť Facebook

Sociální síť Facebook | Foto: Tomáš Adamec

„Proč a z jakého důvodu investovat do Facebooku? Ptám se na to taky sám sebe. Ale mám velkou šanci podílet se na sociální síti Facebook. Předpokládám, že je to dobrá a také dlouhodobá investice. A je zde také obrovský potenciál v reklamě. A pokud se podíváte na počet uživatelů, tyto stránky jsou velice populární,“ popsal důvody investice do Facebooku v rozhovoru pro BBC Jim O'Neill, hlavní ekonom americké banky Goldman Sachs.

Přehrát

00:00 / 00:00

Analytik společnosti Patria finance Bronislav Soták ve Světě o desáté.

Trh ohodnotil sociální síť Facebook na padesát miliard amerických dolarů. Firma, kterou založil v roce 2004 Mark Zuckerberg, zatím neuvedla, jak plánuje investici využít. „Investice ze strany Goldman Sachs přisuzuje Facebooku trochu vysoké ocenění. O samotné ceně by se dalo diskutovat. Goldman Sachs ale touto investicí zřejmě sleduje i jiné záměry,“ poznamenal analytik společnosti Patria finance Bronislav Soták.

Goldman Sachs se podle něj chce zřejmě podílet na primární emisi akcií, kterou Facebook pravděpodobně plánuje během příštího roku. „Při evaluaci na úrovni padesát miliard dolarů by poplatky z této transakce byly velmi zajímavé. Možná zajímavější než je výnos z této investice,“ odhadl Bronislav Soták.

Jak může obstát Facebook coby investiční položka ve srovnání se společnostmi Amazon.com nebo Google, se zatím odhadnout nedá. „Facebook je zatím soukromou společností, kdy potencionální investoři zatím nemají k dispozici žádné konkrétní finanční údaje. Všechno jsou jen odhady,“ podotkl analytik společnosti Patria finance.

Na Facebooku jsou v současné době necelé tři miliony Čechů. České firmy však, co se reklamy týče, na Facebooku tápou. „V Česku je zásadní problém ten, že firmy nedokážou uchopit potenciál Facebooku. Zatímco například v Americe jsou už zběhlejší v online formách nakupování a podobně,“ dodal Soták.

Martina Mašková, Alice Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme