Finanční arbitr řeší spory s bankou zdarma

Na finančního arbitra se obrací stále více lidí, kteří si stěžují na pochybení finančních ústavů. Znamená to, že povědomí o funkci arbitra, který zatím spadá pod Českou národní banku, rok od roku stoupá.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bankomat | Foto: Tomáš Adamec

Češi jsou ve srovnání s jinými evropskými národy druzí nejméně vytrvalí při bránění svých spotřebitelských práv. Ze studie Evropské komise vyplývá, že v průměru si loni stěžoval každý desátý obyvatel unie.

Přehrát

00:00 / 00:00

František Klufa o instituci finančního arbitra.mp3

Pokud reklamace neuspěje v prvním kole, 69 procent Čechů to vzdá. Zatímco třeba Belgičané nebo Holanďané to vzdávají jen v jedné třetině případů.

Přitom například v oblasti sporů mezi klientem a finanční institucí mohou obyvatelé České republiky využít služeb finančního arbitra. Kompetence této státní instituce popsal její šéf, finanční arbitr František Klufa:

„Když budete mít problém s bankou, například vám někdo zneužije platební kartu, nebo vám banka špatně převede peníze a neuzná vám reklamaci, můžete jít za finančním arbitrem. Ten je ze zákona povinen to s bankou řešit. Pro spotřebitele je to zdarma a koncem řízení může být odsoudí banku, dostane pokutu a spotřebitel dostane svoje peníze zpátky.“

Vloni úřad vyřídil 822 podnětů. Naprostou většinu z nich smírnou cestou. Výhodou pro spotřebitele je, že řízení je zdarma, stížnost lze podat jednoduchým způsobem, a výsledku se dočkají v porovnání se soudní pří brzy.

„Průměrná doba řízení byla v minulém roce 68 dní. Většina stížností je vyřízena rychleji, průměrně do 30 dnů,“ potvrdil finanční arbitr České republiky František Klufa.

Jitka Hanžlová, Aneta Vojtěchová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme