Fio banka je nejvstřícnější bankou roku 2011, má nízké poplatky

Nejvstřícnější bankou roku 2011 se stala Fio banka. Na druhém místě skončila UniCredit Bank a třetí je loňský vítěz GE Money bank. Projekt Vstřícná banka hodnotí banky každé čtvrtletí a klade tak důraz na kontinuální přehled o jejich počínání. Fio bank si v hodnocení vedla dlouhodobě dobře.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peníze - české bankovky

Peníze - české bankovky | Foto: Ladislav Bába

„Zejména kombinace faktů, že jde o nízkonákladovou banku, která má minimální bankovní poplatky, ale zároveň široké portfolio nabídky služeb a produktů, včetně husté sítě poboček. Myslím, že tato kombinace rozhodla jak u porotců, tak u veřejnosti,“ uvažuje o příčinách jejího vítězství Patrik Nacher z portálu bankovnipoplatky.com.

Projekt Vstřícná banka nehodnotí činnost bank jen jednou ročně, vysvětluje Nacher, a tím se liší od jiných ratingů v České republice. Banky jsou od počátku roku 2010 hodnoceny čtvrtletně a jednotlivá hodnocení na sebe navazují a vyvíjejí se, dodává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Patrik Nacher z portálu bankovnipoplatky.com přibližuje klientský rating Nejvstřícnější banka roku

„Myslím si, že trendy už jsou znatelné, a krásně kopírují aktivitu jednotlivých bank. Takže když nějaká banka přijde třeba se zřetelnou změnou své poplatkové politiky nebo přijde s úplnou strategickou změnou nabídky svých služeb nebo produktů, tak se to okamžitě odrazí právě v tom běžícím čtvrtletí a banka má okamžitou zpětnou vazbu, jestli to jsou pozitivní nebo negativní body,“ vysvětluje Nacher.

Pokud tedy banka rozšíří portfolio služeb, což podpoří ještě změnou poplatků nebo různými akcemi pro klienty, uvádí Nacher příklad, dosáhne okamžité reakce jak u veřejnosti, tak u hodnotící poroty a vztah k bance se zlepší.

Pro nejvstřícnější banku jsou podle něj rozhodující tři hlavní kritéria – škála a šíře produktů a služeb, vstřícnost a poplatková politika bank. Dobré výsledky jsou prý pro jednotlivé peněžní ústavy důležité.

Nejúspěšnější banky v klientském ratingu OVB Vstřícná banka v roce 2011
Fio banka
UniCredit Bank
GE Money Bank
mBank
Komerční banka

Pokud je banka podle Nachera vyhodnocena jako nejvstřícnější nebo jako nejlepší skokan, zúročí to většinou v rámci reklamních kampaní nebo tiskových zpráv. Pokud se ale některé banky neumístí na předních místech, mohou prý celý projekt vnímat negativně.

„Nevýhodou bych řekl, aby to bylo úplně zřetelné, oproti ostatním hodnocením je fakt, že naše transparentnost možná dochází tak daleko, že tím, že jsou tam zveřejněna hodnocení všech těch bank, tedy i těch, které jsou hodnoceny nejhůře, tak v té chvíli je to velmi otevřené, což všechna ostatní hodnocení nedělají. Ty zveřejní první tři a pak ty ostatní banky se mohou jaksi konejšit, jestli byly čtvrté nebo poslední,“ říká Nacher.

Nejvstřícnější banku vybírá především jedenáctičlenná odborná porota, která jednotlivé závěry zveřejňuje pod svým jménem na webu projektu, dále má své slovo také veřejnost a server bankovnipoplatky.com.

Vladimír Kroc, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme