Firma by na PR měla vyčlenit kolem procenta nákladů, říká odborník
V Praze proběhla ve středu největší akce roku v oblasti Public Relation - PR Summit 2011. Letos se na konferenci mluvilo o tom, jaký mají na komunikaci firem a společností vliv jejich výkonní ředitelé a co vlastně od svých PR manažerů a oddělení chtějí.
Jak na Rádiu Česko přiblížil výkonný ředitel firmy SAP Roman Teiml, Public Relations vnímá jako nástroj komunikace mezi společností a vybranou veřejností.
„Myslím, že PR lze měřit například počtem tiskových zprávy vydaných společností, počtem článků, které napsali specialisti společnosti a také počtem zmínění společnosti v médiích,“ uvedl.
Firmy podle něj také sledují, které zprávy jsou pozitivní a které negativní ve vztahu k jejich jménu. Není podle něj pravdou, že jakákoli zpráva o společnosti je pozitivní. „Pokud by zpráva byla negativní, nebyla by pravdivá, není to ve prospěch společnosti,“ uvedl.
Co se týče velikosti rozpočtu, který by měla firma na PR v rámci své komunikace vyčlenit, Teiml odhaduje, že je to kolem 1 procenta nákladů společnosti.
„Rozhodně se prostředky na PR mohou měnit podle toho, v jaké fázi se firma nachází. Zda poskytuje standardní produkty nebo prochází nějakou zásadní transformací, mění se, nebo přichází na nové trhy, nebo je kolem ní nějaká aféra, kterou je potřeba vysvětlit,“ přiblížil.
Prioritní je podle něj pro PR firmu předání informací o úspěších. „Jací jsou noví zákazníci, jaké nové projekty byly úspěšně dokončeny a informace o produktech. Protože produktové portfolio se neustále rozšiřuje,“ uvedl