Firma produkující on-line hry Zynga vstupuje na burzu

Internet už ovládá i burzu, dá se s jistou nadsázkou říct při pohledu na výsledek americké firmy Zynga, která produkuje především on-line hry pro sociální síť Facebook. Každý měsíc je podle odhadů hraje až 200 milionů lidí. Prodejem svých akcií teď firma získala jednu miliardu dolarů, tedy v přepočtu skoro 20 miliard korun. Mezi internetovými firmami je tak nejúspěšnější hned po gigantu jménem Google.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Společnost Zynga vstoupila na newyorskou burzu. | Zdroj: ČTK

Společnost Zynga vyrábí on-line hry jako třeba CityVille nebo FarmVille.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ondřej Malý z Hospodářských novin mluví o vstupu společnosti Zynga na burzu ve Večerním Radiožurnálu.mp3

„Jsou to vlastně hry, kde si lidé mohou například budovat své vlastní město nebo svoji vlastní farmu, a jejich základním atributem je to, že jsou sociální. Vzhledem k tomu, že jsou na Facebooku, tak Zynga vlastně při těch hrách využívá toho, že na Facebooku máme své přátele, kteří také mohou hrát tyhle hry,“ vysvětlil Ondřej Malý z Hospodářských novin.

Dodal, že je například možné si ve FarmVille vyměňovat nářadí nebo nástroje, nebo pomáhat svým kamarádům, kteří také hrají FarmVille, v budování farmy.

„Každopádně Zynga je v tom poměrně úspěšná,“ uvedl Ondřej Malý.

Drtivá většina lidí tyto hry hraje na sociální síti Facebook, což znamená, že Zynga je na úspěšnosti Facebooku životně závislá. To považuje Ondřej Malý za jedno z rizik pro investory, kteří chtějí do Zyngy investovat.

Michaela van Erne, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme