Firmě HP klesly prodeje osobních počítačů. V Česku ale stále patří mezi nejoblíbenější značky

Americká společnost Hewlett-Packard je stále v krizi. Tržby, čistý zisk i prodeje společnosti jsou nižší, než byly v minulých letech. Odborníci ale odhadují, že firma už má nejhorší období za sebou. Po restrukturalizaci by měla opět začít růst.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Odborníci odhadují, že HP už má nejhorší období za sebou. Po restrukturalizaci by měla opět začít růst. | Zdroj: Reuters

Za uplynulé čtvrtletí společnost prodala meziročně o 8 procent méně osobních počítačů. Odbyt firmě ale klesl také v divizi, pod kterou spadá prodej tiskáren.

Ve všech klíčových položkách hospodaření tak došlo k citelnému snížení. Výsledky přesto některé odborníky překvapily. Očekávali daleko větší propad a nedávná restrukturalizace společností podle nich možná zabírá.

S čísly je spokojená také výkonná ředitelka společnosti Meg Whitmanová. Pro CNBC doslova řekla, že se po výsledcích cítí opravdu skvěle a odhaduje, že tak to zůstane po celý letošní rok.

Loni byl Hewlett-Packard nejprodávanější značkou v České republice. Podle údajů analytické firmy IDS následují firmy Lenovo a Asus. Celkově firmy loni prodaly o tři procenta méně než v předchozím roce. A to hlavně kvůli tomu, že zákazníci stále víc kupují tablety. Některé služby už mají také v chytrých telefonech.

Celosvětový prodej ve čtvrtém kvartálu klesl o víc než 6 procent. Největší objemy osobních počítačů podle IDC dodala na trhy právě společnost Hewlett-Packard, hned za ní Lenovo a Dell.

Na tablety se už zaměřuje Microsoft, který nedávno získal podíl ve firmě Dell. | Foto: Reuters

Největší hráči na trhu se přizpůsobují změnám v oblasti chytrých přístrojů. Nic jiného jim ani nezbývá. A výjimkou není ani Hewlett-Packard.

Firma podle generální ředitelky Whitmanové chystá řadu nových programů a inovací, se kterými chce vstoupit na trh v příštích čtvrtletích. Díky tomu očekává výrazné zlepšení v oblasti celkového prodeje.

Rostoucí konkurence je hlavně na trhu s tablety. Na tento byznys se už zaměřuje také softwarová společnost Microsoft, která nedávno získala podíl ve firmě Dell. Chce si tak napravit renomé a dohnat konkurenty poté, co firma loni zahájila prodej tabletu Surface. Jeho odbyt ale není tak velký, jak vedení Microsoftu očekávalo.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme