Firmy počítají náklady na nové obaly pro pomazánkové máslo
Výrobci pomazánkového másla počítají náklady na nové obaly pro své výrobky. V loni na podzim totiž Soudní dvůr Evropské unie zakázal v Česku prodávat smetanovou pomazánku pod názvem máslo, protože obsahuje méně tuku, než uvádí vyhláška.
Například mlékárna v Chocni náklady na nové obaly vyčíslila na 1,5 milionu korun. Podle jejího ředitele Pavla Marka zatím není jasné, kdy nařízení o novém názvu vejde v platnost:
„Nová vyhláška je teprve v návrhu, není schválena a uvedena v účinnost. Tím pádem my vlastně ještě nevíme, jestli je 1. červenec, který se v návrhu objevuje, datem pro přebalení našeho pomazánkového másla.“
Jak se bude smetanová pomazánka z Chocně jmenovat, Marek ještě neví: „Předpokládám, že se budeme držet legislativního názvu ‚tradiční pomazánkové‘ a přidáme k tomu náš přídomek.“