Firmy počítají náklady na nové obaly pro pomazánkové máslo

Výrobci pomazánkového másla počítají náklady na nové obaly pro své výrobky. V loni na podzim totiž Soudní dvůr Evropské unie zakázal v Česku prodávat smetanovou pomazánku pod názvem máslo, protože obsahuje méně tuku, než uvádí vyhláška.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České pomazánkové máslo není podle unijních norem máslo, ale roztíratelný tuk

České pomazánkové máslo není podle unijních norem máslo, ale roztíratelný tuk | Zdroj: ČTK

Například mlékárna v Chocni náklady na nové obaly vyčíslila na 1,5 milionu korun. Podle jejího ředitele Pavla Marka zatím není jasné, kdy nařízení o novém názvu vejde v platnost:

„Nová vyhláška je teprve v návrhu, není schválena a uvedena v účinnost. Tím pádem my vlastně ještě nevíme, jestli je 1. červenec, který se v návrhu objevuje, datem pro přebalení našeho pomazánkového másla.“

Jak se bude smetanová pomazánka z Chocně jmenovat, Marek ještě neví: „Předpokládám, že se budeme držet legislativního názvu ‚tradiční pomazánkové‘ a přidáme k tomu náš přídomek.“

Matěj Skalický, Iveta Záleská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme