Generální ředitel Mitsubishi kvůli skandálu s podvody při testech spotřeby rezignoval
U Mitsubishi Motors končí dva vysoce postavení manažeři. Rezignoval generální ředitel automobilky Osamu Masuko a provozní ředitel podniku Tecuró Aikawa. Reagují tak na přiznání japonského výrobce aut k manipulaci při testech s údaji o spotřebě paliva. Po vypuknutí skandálu navíc automobilka oznámila, že metody testování spotřeby paliva se neslučovaly s japonskými předpisy posledních 25 let.
Podle firmy se nynější skandál týká více než 600 tisíc vozů určených pro japonský trh. Českých zákazníků by se tedy problém týkat neměl. Americké úřady už žádají automobilku, aby provedla nové testy o spotřebě u vozidel prodávaných ve Spojených státech.
U Mitsubishi Motors končí v reakci na skandál s podvody při testech spotřeby dva vysoce postavení manažeři. Mluvil o tom motoristický novinář Martin Frei
„Spotřeba paliva se testuje na válcové zkušebně. Namodeluje se nějaká typická trasa, jejíž průběh se simuluje na válcích. Auto je připevněno a řidič zrychluje a zpomaluje podle itineráře. Potíž bývá obvykle v tom, že ta jedna typizovaná trasa nevystihuje všechny životní reálné situace. V reálném provozu pak máme spotřebu dosti často větší,“ vysvětluje motoristický novinář Martin Frei.
„Rozdíl mezi námi a Japonskem nebo Amerikou je ovšem v tom, že když tam automobilka slíbí nějaké výkonové a ekonomické údaje, tak se očekává, že se auto v nějakém vztahu k nim bude chovat i v reálném provozu,“ pokračuje Frei.
Podle něj by celý skandál neměl mít na prodej vozidel v Evropě a ve Spojených státech žádný zásadní vliv:
„Žádný evropský model Mitsubishi na sebe neupozorňuje takovou odchylkou. A ve Spojených státech má automobilka velice malý podíl na trhu.“