Google blokuje reklamy na rychlé půjčky. Úvěrové firmy kvůli tomu začaly přicházet o byznys

České úvěrové firmy přicházejí o obchody kvůli Googlu. Vyhledávač začal blokovat reklamy na krátkodobé půjčky splatné za méně než dva měsíce. Poskytovatelé nebankovních půjček tak musejí získávat klienty komplikovanější cestou a klesá jim obrat.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Google | Foto: Tiskové centrum Google Česká republika

Firmy musely najít jiné reklamní kanály nebo upravily produkty tak, aby prošly sítem Googlu. Například místo dvouměsíčních půjček pustí na Google půjčky tříměsíční, se kterými systém nemá problém, uvádí deník E15.

„Cenzurování reklamy na krátkodobé půjčky mělo obrovský dopad na získávání klientů on-line cestou, na obchodech se to odrazilo možná více než povinnost získání licence od České národní banky," uvedl pro deník Pavol Zubko z úvěrové společnosti Crediton.

Koupili jste věc z reklamy? Google to díky mobilům a datům z platebních karet bude vědět

Číst článek

„Krátkodobé půjčky obvykle znamenají neúnosně vysoké splátky i úrokové sazby, proto je Google nepovoluje," uvádí Alžběta Houzarová z české pobočky firmy. Google svůj krok vysvětluje tím, že krátkodobé půjčky obvykle znamenají neúnosně vysoké splátky i úrokové sazby, proto je nepovoluje.

Přísnější pravidla se netýkají jen půjček, ale i léků a hazardu. V roce 2016 takto Google odstranil 1,7 miliardy závadných reklam, tedy dvojnásobek oproti předchozímu roku.

Tereza Janouškovcová Bartůňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme