Google oznámil nárůst zisku i změny ve vedení

Mladí zakladatelé firem jsou opět v kurzu. Tak vysvětlují změny ve vedení, které ohlásila největší světová internetová společnost Google, někteří analytici. Podle nich návrat Larryho Page, jednoho z duchovních otců internetového vyhledavače, na pozici šéfa naznačuje, že by některé velké technologické firmy mohly opět začít sázet na mladší, stylem méně uhlazené lidi. Že podobné vedení funguje, o tom podle nich svědčí úspěchy Facebooku a Grouponu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internetový vyhledávač Google

Internetový vyhledávač Google | Foto: Tomáš Adamec

Podle agentury Reuters část analytiků změny ve vedení Googlu považuje za snahu už zavedenou a stabilní firmu rozhýbat, udělat z ní opět mladého dravce. S tím souhlasí i analytik společnosti Patria Branislav Soták, který situaci sleduje.

„Návrat Larryho Page vnímáme pozitivně hlavně proto, že Google narostl do takové velkosti, kde je problém generovat podobný růst na jaký byli investoři v minulosti zvyklí. Navíc si myslím, že Page byl na tento post připravený už dávno,“ uvedl na Rádiu Česko.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mladí zakladatelé firem jsou opět v kurzu. Situaci sleduje i analytik společnosti Patria Branislav Soták.

Podle něj však agentury tak trochu opomíjejí informaci o tom, že druhý ze zakladatelů Google, Sergey Brin, se posouvá na post, kde bude rozvíjet nové trhy. „Jako jsou například trhy mobilní nebo displejové reklamy, což také vnímáme pozotivně,“ dodal.

Změny ve vedení jsou pro Google užitečné

Google oznámil změny ve vedení zároveň s výsledky za loňské čtvrté čtvrtletí, kdy jeho zisk narostl o 29 procent. Tím překonal očekávání trhu. A to zdaleka ne poprvé v poslední době. Podle Sotáka však nejsou v takové situaci změny ve vedení riskantní.

„Google naráží na dva problémy. Jednak narostl do velikosti, kde je těžké generovat podobný růst jako v minulosti. Dalším problémem je fakt, že na hlavním poli kontextové reklamy momentálně naráží i na nějaká regulační omezení a musí hledat nové trhy. A v této situaci je užitečnější, když do vedení přijde někdo s duší inovátora, než když tam sedí sice zkušený, ale určitým způsobem zkostnatělý manažer,“ vysvětlil.

Rozšíření aktivit Google

Google se snažil v poslední době rozšířit své aktivity a tím snížit svoji závislost na svém hlavním produktu - internetovém vyhledavači. A jak uvedl, Soták, zatím se mu daří.

„Akvizice na poli displejové reklamy, jako je například DoubleClick nebo YouTube, v kombinované hodnotě cca 5 miliard dolarů by měly už možná letos generovat asi 2,5 miliardy dolarů tržeb. To znamená, že poměr Price to Sales je tam na úrovni atraktivních dvou bodů. Na tomto trhu je stále jedničkou Yahoo, ale akvizice ukazují na solidní možnost prorazit i na tomto trhu,“ přiblížil.

Ještě dynamičtější trh tvoří podle něj do budoucna mobilní reklamy. „Tam má Google zastoupení prostřednictvím akvizice, za kterou zaplatil 750 milionů dolarů, a tato akvizice by měla už letos nebo nejpozději příští rok generovat miliardu dolarů tržeb,“ uvedl.

Tomáš Pavlíček, Roman Chlupatý, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme