Google tratil na reklamě a hodně nakupoval, zisk mu klesl o pět procent

Internetová společnost Google měla ve třetím čtvrtletí problémy s navýšením příjmů z reklamy. Třeba cena za jedno kliknutí meziročně klesla o dvě procenta. Vedle toho firma hodně investovala a měla velké náklady. To vše se jí promítlo do hospodaření za třetí kvartál. Čistý zisk Googlu klesl o pět procent na 2,8 miliardy dolarů. To je v přepočtu více než 60 miliard korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Google | Zdroj: Reuters

Googlu se v prvních třech měsících mezikvartálně snížil počet placených kliknutí na odkazy inzerentů, které se objevují u výsledků vyhledávání. Ve druhém čtvrtletí byl přitom nárůst vyšší než 25 procent.

Podle analytiků je to důsledek stále rozšířenějšího používání chytrých mobilních telefonů, kde jsou ceny za kliknutí pro zadavatele reklamy nižší.

Google mimo to v poslední době hodně nakupoval jiné společnosti. Firma navíc ráda investuje do podniků mimo oblast svého byznysu.

Letos třeba internetový gigant koupil za víc než tři miliardy dolarů firmu Nest, která vyrábí termostaty. Firma by podle analytiků mohla Googlu pomoci s produkty pro propojenou domácnost budoucnosti.

Podobné investice jsou hlavně vizionářskými projekty. Některé úlovky by se ale měly podle redaktora serveru Technet.cz Romana Všetečky vyplatit.

„Google se poměrně rozkročil, s jeho hlavním byznysem ty nové akvizice příliš nesouvisí. Na druhou stranu ukazuje, že má vizi a že chce být na výši, co se týká technologického vývoje. Prostě chce udávat tempo,“ říká.

Konkurence zatím bez výsledků

Google je jednou z největších internetových firem světa, v pozornosti investorů a analytiků je teď i jeho reklamní konkurence - Facebook. Největší sociální síť na světě ještě nezveřejnila hospodářské výsledky za třetí kvartál, nicméně v předchozích měsících se jí dařilo.

Její tržby za druhé čtvrtletí meziročně vzrostly o 61 procent téměř na tři miliardy dolarů. I Facebook měl letos chuť nakupovat - získal komunikačního operátora WhatsApp.

Stejně jako další sociální sítě a internetové společnosti žije Facebook zejména z reklamy. Navíc na stránkách Facebooku jsou lidé mnohem častěji přes telefon než přes osobní počítat.

Klíčová je proto internetová reklama v mobilních aplikacích. Na celkových tržbách se podílí více než 50 procenty.

Na celosvětovém trhu mobilní reklamy ale zůstává Facebook za Googlem. Podíl sociální sítě byl v loňském roce podle údajů portálu e-Marketer zhruba 15procentní, Google měl téměř dvě třetiny.

Jan Beneš, msk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme