Great Wall bude první čínskou automobilkou s továrnu přímo v EU

Společnost Great Wall se příští rok stane prvním čínským výrobcem aut, který postaví automobilku v Evropě. Podle německého webu Frankfurter Algemeine Zeitung otevře čínská firma Great Wall továrnu v Bulharsku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Portugalská automobilka Autoeuropa (ilustrační foto)

Portugalská automobilka Autoeuropa (ilustrační foto) | Foto: Volkswagen Autoeuropa, Volkswagen Autoeuropa

Jak ve Stalo se dnes uvedl šéf Asociace evropských výrobců automobilů Ivan Hodač, Great Wall nebude jedinou čínskou automobilkou v Evropě, ale budou brzy následovat další.

„Pokud se čínská automobilový průmysl chce stát globálním, musí investovat do výroby také mimo Čínu. Bude to v Evropě, Asii či Spojených státech. Čínské automobilky budou asi kupovat některé evropské a budou tady stavět svoji vlastní výrobu, své vlastní firmy,“ přiblížil

Přehrát

00:00 / 00:00

Číňané postaví první automobilku v Evropě. O tématu jsme ve Stalo se dnes hovořili se šéfem Asociace evropských výrobců automobilů Ivanem Hodačem.

Modely automobilky Great Wall budou stát kolem 200 tisíc korun a mají se prodávat hlavně v Bulharsku, Rumunsku a Turecku. Co se týče podílu, který by mohla levná čínská auta na evropském trhu získat, bude podle Hodače zatím minimální.

„Ale když se podíváme například na to, co se stalo v Rumunsku, když se začala vyrábět Dacia, každý se tomu smál a dnes se prodávají například i v Německu. A Great Wall v Bulharsku bude konkurence Dacie a auta bude prodávat i v Polsku či na Ukrajině,“ upřesnil Hodač. Dodal, že příští rok chce automobilka v Bulharsku vyrobit až 50 tisíc aut.

Na čínskou konkurenci budou podle něj muset reagovat i evropští výrobci. „Budou muset zůstat konkurenceschopní. To znamená, že budou muset jít do nižších tříd, budou asi muset vyrábět levnější auta. Jestli si někdo myslí, že čínská auta nebudou na technické úrovni, nebudou bezpečná a nebudou designově atraktivní, tak se asi strašně mýlí,“ uvedl generální tajemník Asociace evropských výrobců automobilů Ivan Hodač.

Jan Richter, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme