Hernímu vývojáři Electronic Arts rekordně stouply akcie. Vděčí za to střílečce Apex Legends

Svět videoher má novou legendu. Pouhých 72 hodin stačilo nové počítačové hře Apex Legends, aby si ji vyzkoušelo deset milionu hráčů. Tím překonala jednu z nejúspěšnějších her současnosti Fortnite, díky čemuž zlepšila pověst společnosti Electronics Arts. Tohoto amerického vydavatele známého třeba sériemi FIFA nebo NHL totiž válcuje konkurence v podobě bezplatných her.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo herního vývojáře Electronic Arts | Zdroj: Reuters

Apex Legends vyšla před týdnem, je to bezplatná střílečka, ve které hráči utvoří týmy, a pak bojují o přežití. Přestože vydavatel hry společnost Electronics Art její uvedení vůbec neavizoval, hra trhala rekordy. Pro srovnání – zmíněné hrě Fortnite, která funguje podobně jako Apex Legends, trvalo zhruba dva týdny, než dosáhla na deset milionů hráčů.  

Trump se sešel s tvůrci počítačových her, setkání zahájil sestřihem nejbrutálnějších scén

Číst článek

U Apex Legends zafungovalo překvapení i to, že hra je nová. Podle šéfredaktora herního časopisu Score Jana Modráka Apex Legends zaujala právě tím, že hráči můžou utvořit týmy.

„Je důležité, že tým může mezi sebou zajímavě komunikovat, ne pouze přes hlasové zprávy, tým se může velmi dobře orientovat i bez mikrofonu. Poměrně novou věcí je i možnost oživení po smrti,“ popsal pro Radiožurnál.

Z úspěchu Apex Legends se raduje hlavně zmíněný vydavatel hry firma Electronics Art. Té kvůli tomu v pátek vzrostly akcie o 16 procent, což byl podle akciové analytičky společnosti Cyrrus Anny Píchové největší jednodenní nárůst od roku 2014.

„Investory potěšilo, že je konečně nějaké velké vývojářské studio schopno konkurovat hře Fortnite, nicméně tato hra má stále uživatelskou základnu okolo 200 milionů hráčů, takže Apex Legends má pořád, co dělat.“

Je ale nutné dodat, že v tom stejném týdnu se akcie Electronics Art propadly, a to po zveřejnění nejnovějších finančních výsledků, kdy společnost oznámila nižší tržby, než jaké investoři očekávali.

Počítačové hry na olympijských hrách? Za mě rozhodně ne, říká vodní slalomář Hradilek

Číst článek

Firma utržila jednu miliardu šest set milionů dolarů, to je oproti odhadům asi o 150 milionů méně. Ostatně ve stejném týdnu ohlásila nižší tržby taky americká herní společnost Take-Two Interactive.  

Jako celku se ale hernímu průmyslu daří. Loni by se v něm podle studie společnosti Newzoo mělo celosvětově protočit necelých 135 miliard dolarů, což je téměř jedenáctiprocentní meziroční nárůst.

Proměna herního byznysu

Herní byznys se proměňuje a za placené videohry, které koupíte v obchodě nebo si je legálně stáhnete, už lidé tolik neutrácejí. V oblibě jsou teď hry, které můžete hrát zdarma, říká se jim free-to-play.

Herní společnosti pak podle Jana Modráka z časopisu Score vydělávají na tom, že hráčům nabízí, aby si dokupovali různé věci – třeba vybavení pro své postavy.  

Češi chtějí prorazit hrou ze středověkého Posázaví. Američanům vadilo, že v ní nejsou černoši

Číst článek

„Máte tam obchod, kde si mohou hráči vylepšovat zbraně, zkrášlovat své postavy, spousta hráčů si kupuje měsíční přístupy k obsahu. Celá hra vás tlačí do toho, abyste častěji a více utráceli a díky tomu byli lepšími hráči.“

Téměř polovinu tržeb generují hry na mobilních telefonech a tabletech, jedná se o zhruba 63 miliard dolarů. Hry pro konzole ale také stále hodně slušně vydělávají. Loni za ně lidé utratili bezmála 40 miliard dolarů, to je meziročně o 15 procent víc.

Velký podíl her pro mobily je ovlivněn také tím, že se těmto hrám skvěle daří v Číně. Podle odhadů Číňané loni za mobilní hry utratili téměř 19 a půl miliardy dolarů, o desetinu víc než v roce 2017.

Jakub Horáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme