Indické turisty přivede do Česka i bollywoodský film

Česko sází na indické turisty. Vládní agentura na podporu turistiky CzechTourism otevřela v Dillí své další zahraniční zastoupení, které bude propagovat republiku na indickém trhu. Indové navíc v Česku točí film, který upozorní na krásná místa u nás.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Turisté objevují Prahu

Turisté objevují Prahu | Foto: Český rozhlas 7 - Radio Praha

Indické ekonomice se daří, i proto si stále více Indů může dovolit cestovat. Západní Evropu už znají, hodně jezdí hlavně do Švýcarska, Británie a Španělska. Teď se poohlížejí po dalších oblastech, včetně střední Evropy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Česko stále víc sází na indické turisty. Téma pro redaktora Jaroslava Skalického

V roce 2008 Česká republika vydala Indům čtyři tisíce víz. Vloni to bylo už o čtvrtinu více.

„Zaznamenali jsme jejich zájem o kulturu a historii střední Evropy. Mají velmi rádi takzvanou nákupní turistiku, zajímají je věci, které jsou pro region typické. Znakem je nadprůměrný stupeň organizovanosti cest. Cesty jsou samozřejmě delší, protože destinace je vzdálenější,“ říká o indických turistech ředitel agentury Czech Tourism Rostislav Vondruška a dodává:

„Indičtí turisté mají zájem navštívit více evropských zemí jako většina turistů ze vzdáleních destinací. Ve službách se orientují spíš na luxusnější segment. Myslíme si, že se budou ve výdajích velmi blížit ruské klientele.“

Země V4 lákají indické turisty společně

Czech Tourism spolupracuje s turistickými centrálami v zemích Visegrádské čtyřky, tedy v Polsku, v Maďarsku a na Slovensku. Společně budou střední Evropu prezentovat na různých akcích v Indii, aby přilákaly co nejvíc návštěvníků. Propagace tak vyjde levněji.

„Je to jeden z efektů, ale neřekl bych, že hlavní, protože Česká republika z pohledu Indie je zemí malou a je logické, že když indický turistka jede do středoevropského prostoru, tak chce vidět nejenom Prahu, ale i Wroclaw, Krakov, Varšavu, Budapešť a Bratislavu,“ říká Vondruška.

Czech Tourism musí šetřit, aktivity v Indii ale neomezí

I Czech Tourism bude muset příští rok šetřit. Rozpočet musí stáhnout o deset procent. Aktivity na indickém trhu ale podle Vondrušky omezovat nechce.

„Čekají nás i úspory, také ve výši deseti procent stávajícího stavu. O konkrétních opatřeních v zahraničí bych nerad mluvil, protože probíhají. Samozřejmě se nám nevyhnou, ale chceme je směřovat jinam než na indický trh, protože je dlouhou dobu velmi pečlivě zpracováván všemi západními státy, a myslíme si, že je nejvyšší čas, aby se Česká republika o tento trh také ucházela,“ podotkl ředitel.

Skvělou reklamou pro Česko bude v Indii film Rockstar, který indičtí filmaři natáčejí na Sychrově, v Praze a v Liberci. Indický filmový průmysl je co do návštěvnosti a počtu ročně vyrobených filmů největší na světě. Každý rok shlédnou přes tisícovku titulů přes tři miliardy diváků.

Jaroslav Skalický, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme