Inspektoři chtějí trestat obchodní řetězce vyššími pokutami

Za klamání spotřebitelů by obchodní řetězce mohly dostávat pokutu až deset milionů korun. Státní zemědělská a potravinářská inspekce bude navíc od června zveřejňovat seznam problémových výrobků na novém internetovém portálu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Žena ukládající nákup do auta | Foto: Comstock Images

Pokuty by měla zvednout novela zákona, o které se ale zatím jen diskutuje. Je však jasné, že současné pokuty v řádech statisíců s řetězci moc nedělají, protože prohřešky se v poslední době objevují stále častěji.

Týkají se hlavně klamání spotřebitele - to znamená, že prodejci prodlužují trvanlivost zboží, přelepují data novými údaji nebo nesprávně, často nečitelně označují složení výrobku.

Přehrát

00:00 / 00:00

Sankce za klamání spotřebitelů rozebral redaktor Jaroslav Skalický

Řetězce při projednávání odhalených případů většinou schvalují vinu na pochybení jednotlivců a i při setkání s ředitelem Státní zemědělské a potravinářské inspekce Jakubem Šebestou tvrdili, že se nejedná o systémovou chybu.

Situaci sleduje také spotřebitelská organizace Spotřebitel.net - ta dokonce navrhuje zvýšit sankce za klamání lidí při nákupu potravin až na 50 milionů korun.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce chce černou listinu prohřešků na internetu nově spustit od června. Řetězce tento způsob zveřejňování viníků údajně vítají, a považují ho dokonce za horší trest než finanční sankce.

Inspekce už teď výsledky svých kontrol zveřejňuje a některé záznamy jsou otřesné, například o párcích z jednoho obchodu píše: Potravina byla hodnocena jako nevhodná k lidské spotřebě z důvodu zkažení.

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme