Investice do známek jsou perspektivní. Pohybují se ale ve vysokých částkách

Až 10 miliard liber se ročně protočí v investicích za poštovní známky. Na celém světě přišlo na chuť takovému byznysu až 70 milionů sběratelů. A Češi nejsou pozadu. Investují třeba přes online aukce u velkých firem v Británii, Švýcarsku nebo Spojených státech. Česko má podle odhadů stovky investorů a tisíce sběratelů a nadšenců.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Světově první známka - Penny Black, Velká Británie, 1840 | Foto: licence Public Domain (eng)

Podle Davida Kopřivy, který radí do kterých známek investovat, je takový byznys perspektivní. Zároveň to ale není zábava pro každého. Investice totiž většinou začíná na půl milionu korun.

Poslední vývoj burzovního indexu GB 250 Rare Stamp Index ale ukazuje, že poštovní známky jsou cestou, jak své finance rozmnožit. Index 250 vzácných známek se za šest let zhodnotil o 75 procent.

Cenu zvyšuje hlavně jejich silný příběh, ale třeba i to, že prošly rukama králů, finančníků nebo umělců.

Nejdražší známkou světa je British Guiana One-Cent Magenta. Za tu loni její nový majitel zaplatil v přepočtu 227 milionů korun. Žádaný a velmi cenný je modrý mauricius. Na světě jich zbylo pouze 12 a v roce 1993 byly dva prodány za 2,2 milionu dolarů.

Barbora Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme