Investor v lokalitě nákladového nádraží Žižkov musí změnit stavební plány

Ministerstvo kultury dnes oznámí rozhodnutí o památkové ochraně nákladového nádraží na pražském Žižkově. Podle zástupců žižkovské radnice už šéfka resortu Alena Hanáková po deseti letech debat s konečnou platností rozhodla - nefunkční nádraží kulturní památkou je. Na jeho místě chtěla stavět společnost Luďka Sekyry.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákladové nádraží Žižkov | Foto: Eva Odstrčilová

Sekyra říká, že by záchranu budovy měl zaplatit nejenom on, ale hlavně stát. Podle hrubých odhadů by tato obnova mohla vyjít až dvě miliardy korun, odhadl loni v létě zástupce investora Leoš Anderle.

„Máme vůli vyjít vstříc a diskutovat s veřejným sektorem o tom, jak tu budovu integrovat do nově vznikající čtvrti. Ta čtvrť sama o sobě, to, co my plánujeme na svém území, tak je téměř ryze rezidenční,“ uvedl Anderle.

Investor chtěl v místě rozlehlého opuštěného areálu postavit byty, kanceláře a obchody. To je možné i v případě památkové ochrany, jen musejí být zachovány chráněné části. Podle historika architektury Benjamína Fragnera by industriální chráněná stavba mohla ozvláštnit novou městskou část a zvýšit její atraktivitu.

„Když kolem budou třeba vznikat nějaké novostavby, tak věřte mi, že to místo bude tím místem, kam lidé budou chodit, kam se budou vracet, které budou cítit jako záchytný bod,“ myslí si.

Původně chtěl investor ve spolupráci s Českými drahami funkcionalistickou budovu zbourat, proti se ale postavily některé občanské iniciativy a potom i žižkovská radnice.

Nákladové nádraží Žižkov je opět kulturní památkou | Foto: ČTK

Michaela Vetešková, kko Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme