iPhone 7 míří do obchodů, v předobjednávkách trhal rekordy. Do Česka přijde za týden

Fanoušci telefonů společnosti Apple se dnes dočkají. Ve Spojených státech nebo Německu a dalších dvou desítkách zemí se oficiálně začne prodávat nový model - iPhone 7. Společnost už ale oznámila, že přístroje ve verzi iPhone 7 Plus si zákazníci na řadě míst už budou moci pouze objednat. Počáteční zásoby si totiž lidé rezervovali už v předprodeji. V regálech českých obchodů se mobil objeví až na konci příštího týdne.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nový iPhone 7 | Foto: Apple

Dlouhé fronty, ale také nadšení doprovází po celém světě prodeje telefonů s nakousnutým jablkem. Přestože oficiálně jde telefon do prodeje až dnes, lidé čekají před prodejnami už s několikadenním předstihem. Třeba v New Yorku mají připravené i židle se speciálními přístřešky.

Za telefon zaplatí zájemci podobnou sumu jako u předchozího modelu. V základní verzi bude na pultech českých obchodů za zhruba 21 tisíc korun.

Podle expertů nepřináší iPhone 7 žádnou velkou revoluci. „Výkon vzrostl, to je ale taková klasika každé nové generace. Vyšší model má dvojitý fotoaparát, který umí zoomovat bezztrátově, umí přiblížit objekty, které jsou vzdálenější, jsou tam nové barvy, telefony jsou vodotěsné,“ popsal šéfredaktor serveru MobilMania.cz Filip Kůžel.

Právě telefony iPhone jsou klíčovým produktem společnosti Apple. Na tržbách nejhodnotnější firmy světa se podílejí více než polovinou. Přesto je o ně menší zájem.

Trhy jsou smartphony nasycené

Jen v prvním čtvrtletí letošního roku klesly prodeje o tři procenta na zhruba 330 milionů přístrojů. Stalo se tak poprvé v historii firmy. Některé trhy, jako je třeba Čína, jsou totiž už podle odborníků smartphony nasycené.

„Apple si je vědom toho, že už není schopný inovovat iPhony tak, jako v minulosti. A to se samozřejmě projevuje na prodejích. Ale stejně se stále jedná o velmi vysoce profitabilní produkt a pořád jde o základní stavební kámen celé společnosti,“ říká investiční analytik společnosti DRFG Michal Šperka.

„Nicméně prostředky, které Apple z prodeje iPhonů generuje, se snaží financovat další projekty, které mají potenciál masivního růstu. Ať už se jedná o autonomní vozidla, o cloudové služby nebo třeba elektronickou peněženku Apple Pay. Zejména těmto dalším službám investoři věří,“ dodává Šperka.

První příčku drží Samsung

A dokazují to i čísla. Jen cena akcií společnosti se od začátku roku zvýšila přibližně o 6 procent. Přesto si ale první příčku v prodeji chytrých telefonů drží jeho největší konkurent Samsung.

„Ten souboj se ale odehrává v trochu jiných rovinách. Zatímco Samsung nebo třeba i Huawei a řada dalších především čínských značek prodávají telefony v nižších cenových segmentech, Apple prodává především drahé přístroje. A tam mu dovede ze všech značek konkurovat jedině Samsung. U něj jsou prodejní čísla špičkového modelu srovnatelná s prodejními čísly špičkových iPhonů,“ vysvětluje Luděk Vokáč z mobil.idnes.cz.

Obecně nejvíc ale na trhu rostou čínští výrobci. Třeba společnost Huawei prodala meziročně o 64 procent smartphonů víc. Právě chytré telefony loni poprvé v historii porazily klasické mobily. Šest z deseti telefonů tak v Česku v současnosti spadá do kategorie chytrých telefonů.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru