Irští výrobci aut se bojí čísla 13, které prý výrazně sníží poptávku po vozech
Irský svaz automobilového průmyslu se bojí, že příští rok se kvůli pověrčivosti prodá méně aut. Najde se prý hodně lidí, kteří nechtějí mít na státní poznávací značce údajně nešťastné číslo 13. Vypadá to jako legrace, ale zákazníků, kteří se rozhodnou si takové auto nekoupit, i když jinak by nový vůz chtěli, může být následující rok až pět tisíc.
Irské registrační značky začínají rokem výroby vozidla, třináctka by tedy příští rok byla úplně na všech. Jak z toho ven? Podobně jako v hotelech, kde nad dvanáctým patrem mají díky administrativnímu zásahu rovnou čtrnácté, a pokoje s třináctkou nevedou.
Návrh přidat k letopočtu jedničku nebo dvojčíslí označující rok výroby vynásobit dvěma ovšem naráží na zbytečné výdaje státu a také na to, že už v roce 2051 bychom zase měli problém.
Příspěvek Jitky Malé o prodeji irských aut začínajících číslem 13 na Radiožurnálu.mp3
Irští výrobci aut přišli ještě s jedním návrhem na změnu registrační značky. 80 procent nových aut se v Irsku prodá v první polovině roku, následuje pomalý pokles a pak v lednu znovu špička.
Tomu by se podle nich dalo vyhnout tím, že by se zavedla druhá – pololetní – značka, která by zdůraznila, že auto je novější než ta ze zimy a z jara, a v očích zákazníků tak zvýšila jeho hodnotu. Nemusela by se prý rušit pracovní místa, a o to jde producentům především. Prodávalo by se celý rok.