Italské loďstvo začne prodávat energetický nápoj, aby si vylepšilo rozpočet

Italské námořnictvo bude mít vlastní energetický nápoj. Pití pod názvem Modrá síla začne už brzy dodávat na pulty obchodů. Doufá, že si tak finančně přilepší v době, kdy vláda kvůli dluhové krizi omezuje výdaje na armádu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Plechovka plovoucí ve vodě

Plechovka plovoucí ve vodě | Foto: Fotobanka stock.xchng

Námořnictvo doufá, každý rok prodá šest milionu kusů nápoje. Z každé prodané plechovky utrží pro sebe 6 %.

Italští námořníci nejsou nováčky na poli podnikání, mají například svou značku oblečení. Námořníci mají také zdarma k dispozici několik aut Fiat, protože automobilce propůjčili svou loď k natáčení reklamy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ondřej Houska ze zahraniční redakce Českého rozhlasu přibližuje důvody podnikání italského loďstva

Admirál, který velí námořnictvu, doufá, že kampaň nebude působit na mládež z diskoték. Podle něj by ozbrojené síly moderní doby měly oslovovat například studenty nebo dobrovolníky pomáhající v oblastech postižených přírodními katastrofami.

Italové na vojenství tradičně nevydávají velké částky. Ročně vydává na ozbrojené síly 0,9 % HDP, což je výrazně pod evropským průměrem. Itálie tak má velmi daleko splnit závazek států NATO, který ukládá dávat na obranu aspoň 2 % HDP.

Ondřej Houska Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme