Přední asijské technologické firmy se spojí. Chtějí lépe konkurovat Googlu a Amazonu

Internetové firmy Line a Yahoo Japan se spojí, aby lépe konkurovaly zahraničním rivalům Google a Amazon. Oznámily jejich majitelé – firma Z Holdings, spravovaná japonskou SoftBank, a jihokorejská Naver, jež má většinový podíl v Line. Hodnota nového podniku se odhaduje na 30 miliard dolarů (694 miliard korun) a jejich společné tržby by podle tiskové agentury Kjódó byly vyšší než tržby největšího japonského internetového maloobchodu Rakuten.

Tokio Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internetové firmy Line a Yahoo Japan se spojí, aby lépe konkurovaly zahraničním rivalům Google a Amazon. | Foto: Shinji Kita | Zdroj: ČTK

O konečné ceně se má podle agentury AP rozhodnout v prosinci.

Obě firmy uvedly, že rozhovory spolu vedly od června a že doufají, že díky spojení budou moci snáze čelit konkurenci na překotně se měnícím trhu a také expandovat do oblasti robotiky.

Poté, co bude obchod, který musejí schválit akcionáři obou podniků, dokončen, budou akcie Line staženy z burzy.

Google na trhu nositelné elektroniky. Za 2,1 miliardy dolarů kupuje výrobce chytrých hodinek Fitbit

Číst článek

Yahoo Japan býval podle agentury Bloomberg v Japonsku předním internetovým vyhledávačem a důležitým hráčem na poli internetového prodeje, postupně ale začal vyklízet pozice po přechodu uživatelů od klasických počítačů k chytrým telefonům. V současnosti má podle Bloombergu 48 milionů aktivních uživatelů denně.

Společnost Line je v Japonsku známá především jako poskytoval nejrozšířenější služby pro zasílání zpráv, kterou spustila v roce 2011. V roce 2016 pak uvedla své akcie na burzu. V Japonsku má 82 milionů aktivních denních uživatelů, působí ale i na Tchaj-wanu a v Thajsku.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme