Z Kauflandu zmizí kosmetika Dove či čaje Lipton. Výrobky společnosti Unilever jsou podle řetězce drahé

Z obchodů řetězce Kaufland v Německu zmizí výrobky společnosti Unilever, jelikož se obě firmy nedohodly na výši prodejních cen. Z regálů především v Německu zmizí na 480 výrobků včetně kosmetiky Dove, čajů Lipton nebo polévek Knorr. Informuje o tom deník Die Welt i další německá média. Opatření částečně postihne i obchody v Česku.

Berlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kaufland (ilustrační foto) | Foto: Gabriel Kuchta/SME | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Řetězec odmítl prodávat zboží poté, co Unilever zvýšil ceny. Vedoucí nákupu společnosti Kaufland pro Německo Andreas Schopper v prohlášení zveřejněném na serveru Lebensmittelzeitung uvedl, že nové podmínky nejsou slučitelné se slibem obchodu, že bude zákazníkům nabízet vysokou kvalitu za nízké ceny.

Kaufland nabízel polské masové konzervy s nižším obsahem masa, zjistila inspekce

Číst článek

Výsledkem je bojkot výrobků. Unilever to zatím ponechal bez komentáře, ale nizozemsko-britská společnost s prodejcem stále jedná. V Německu se opatření týká 650 obchodů, kde z regálů zmizí například deodoranty Ax, zmrlina Ben & Jerry's nebo čisticí prostředky Domestos.

Neshody obou firem se projeví částečně i v České republice – stejně jako v obchodech německého řetězce na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Bulharsku nebo Rumunsku. Ale v zemích střední a východní Evropy se bojkot týká jen některých výrobků.

Mluvčí českého Kauflandu Renata Maierl potvrdila Hospodářským novinám, že v Česku opatření nepostihne všechny produkty Unilever. V prodejnách podle ní nebudou k mání značky Knorr, Sunlight, Coccolino a Surf.

Letos jde již o druhou velkou obchodní bitvu mezi evropskými řetězci a výrobci o výši cen. Švýcarská potravinářská skupina Nestlé teprve v květnu urovnala spor o výši cen se skupinou maloobchodních prodejců včetně německé Edeky, která tehdy vyřadila z prodeje na 200 výrobků.

Jak připomíná německý ekonomický deník Handelsblatt, Nestlé a Edeka se o více než dva měsíce později dohodly na nové obchodní smlouvě a zboží se vrátilo do regálů.

Štěpán Sedláček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme