Kauza takzvaných klikacích podvodů skončila ve Spojených státech smírem

Soudce amerického státu Arkansas uznal mimosoudní vyrovnání mezi internetovým gigantem Google a inzerenty, kteří společnost zažalovali za zneužití jeho vyhledávače. Google měl dovolil třetím stranám, aby pomocí jeho vyhledávače podvodně načítaly počty shlédnutých stránek.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Práce s PC

Práce s PC | Zdroj: AFP

Soudce Joe Griffin nakonec nijak nezasáhl do dohody, na kterou Google přistoupil. Společnost poskytne inzerentům kredit v hodnotě 90 milionů dolarů na internetovou reklamu a poplatky.

Precedentní kauza dostala přezdívku "klikací podvod". Umělé načítání shlédnutých stránek je považováno za Achillovu patu internetové reklamy. Podvod je založen na tom, že inzerent dostává údaje o reklamě, kterou neviděl člověk u počítače, ale na kterou jen kliknul vyhledávač.

Kalifornská firma Mountain View proto už vyvinula systém, který bude podvodné klikání odhalovat.

Alexandr Pícha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme