Klienti na protest proti poplatkům opouštějí velké banky
Pětice malých bank už má dohromady přes milion klientů. Přicházejí z velkých bankovních domů. Menší banky lákají nové klienty hlavně na nízké nebo žádné poplatky.
Podle údajů z bank dalo hodně klientů také na doporučení známých a ujaly se i akce typu "přiveď nového klienta a my vám oběma dáme odměnu". Server iDnes píše, že třeba pro Equa banku jsou zase největším lákadlem výběry z bankomatu zdarma v celé republice a spořicí účet.
Podle údajů z Air Bank k této menší bance přešly více než tři čtvrtiny klientů od tří největších bank v Česku: 35 procent od České spořitelny, 22 procent od ČSOB a pětina od Komerční banky. Zbytek od Raiffeisenbank, GE Money Bank a UniCredit Bank. Podobnou bilanci zaznamenali i v ostatních bankách.
O přechodech klientů k menším bankám kvůli bankovním poplatkům mluvil Jiří Skalický
Patrik Nacher ze serveru Bankovnipoplatky, který vyzývá klienty, aby odešli z banky, kde jsou poplatky neúměrně vysoké, to považuje za částečný úspěch, ale stále je podle něho hodně lidí, kteří si jen stěžují, ale nejednají.
Při zájmu klienta o změn bankovního domu jsou dvě možnosti. První, vyřídit si všechno sami. Druhou možností jak přestoupit, je kodex mobility. Hlásí se k němu většina bank.
Princip této služby spočívá v tom, že nová banka provede přestup za klienta sama. Stačí u ní založit účet a vyplnit formulář žádost o změnu banky. S ním pak u původní banky zrušit trvalé příkazy i inkasa a nechat jejich seznam poslat do nové banky.
Zároveň dojde k výpovědi smlouvy o běžném účtu a zřízení všech příkazů a inkas ze seznamu u nové banky.
Nutné ale je osobně kontaktovat společnosti, které na účet posílají peníze, nebo z něho berou a informovat je o změně. Celý proces změny banky trvá dva, někdy až čtyři týdny.