Klientům Modré pyramidy se nelíbí, jak spořitelna řeší ‚přespořené‘ smlouvy

Stavební spořitelna Modrá pyramida nabízí klientům, kteří při spoření dovrší cílovou částku, ne zcela výhodná řešení. Buď klient navýší cílovou částku svého spoření o 300 tisíc korun s tříprocentním úrokem, nebo využije úvěr ze stavebního spoření. Třetí možností je od smlouvy odstoupit. To se klientům pochopitelně nelíbí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peníze (ilustrační foto)

Peníze (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Stavební spořitelna Modrá pyramida začala rozesílat v březnu dopisy dlouholetým klientům s bonusovými smlouvami s nabídkou navýšení cílové částky za to, že klient přistoupí na nové, pro nás nevýhodné smluvní podmínky a ztratí bonus, jinak nám Modrá pyramida bude smlouvy ukončovat,“ říká jeden z nespokojených klientů.

Zatímco podle Modré pyramidy jsou tyto smlouvy z 90. let už takzvaně přespořené a dosáhly tedy stanovené výše, někteří klienti to vidí jinak a svým chováním podle nich Modrá pyramida porušuje Všeobecné obchodní podmínky, konkrétně článek 9, odstavec 7. V něm se píše, že přespořenou částku spořitelna automaticky bere jako nově navýšenou cílovou sumu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O problémech s přespořenými smlouvami v Modré pyramidě informovala redaktorka Barbora Kreuzerová

„Pokud by Modrá pyramida tento bod dodržovala, tak k překročení cílové částky nemůže vůbec dojít,“ vysvětluje klient, kterému dopis přišel.

Tisková mluvčí Modré pyramidy stavební spořitelny Hana Vaněčková si ale stojí za tím, že spořitelna obchodní podmínky neporušuje. „Opravdu budeme postupovat dle konkrétní smlouvy a konkrétních všeobecných obchodních podmínek,“ říká.

„V obchodních podmínkách Modré pyramidy skutečně je, že k přispoření dojít nemá, a pokud dojde, je na rozhodnutí spořitelny, jak s ním naloží,“ říká Gerta Mazalová, předsedkyně Sdružení ochrany spotřebitelů – Asociace, a dodává:

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Radiožurnálu byla Gerta Mazalová, předsedkyně Sdružení ochrany spotřebitelů - Asociace

„My našim spotřebitelům doporučujeme, aby předem vždy řádně četli smlouvy, protože lidé to nedělají. Neuvědomují si, že uzavřená smlouva včetně obchodních podmínek stanoví závazná pravidla, která se musí dodržovat a ani jedna strana je nemůže libovolně měnit.“

Tajemník Asociace českých stavebních spořitelen Jiří Šedivý se k obchodní politice členů asociace nechce vyjadřovat, upozorňuje ale na práva klientů.

„Pokud ta opatření, která jakákoli stavební spořitelna činí, byla v rozporu se zákonem a se smlouvou, tak klienti mají možnost se bránit soudně. Předpokládáme, že to v rozporu nebude,“ myslí si Šedivý.

Podobně už ale na konci loňského roku změnila smlouvy klientům i Raiffeisen stavební spořitelna.

Barbora Kreuzerová, kko Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme