Kolínská průmyslová zóna se prodraží

Nejméně o půl miliardy korun se prodraží výstavba průmyslové zóny v Kolíně-Ovčárech. Právě tam má stát nová společná továrna automobilek Toyota a Peugeot, ze které by měla vyjíždět od roku 2005 malá levná auta. Proč si největší investice na zelené louce v historii České republiky vyžádá další stamiliony ze státního rozpočtu?

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peugeot 206 | Foto: Peugeot ČR

Zóna by měla být větší, ale to není jediný důvod, vysvětluje vládní agentury Czechinvest Martin Ján: "Také došlo ke zpřesnění požadavků v souvislosti se životním prostředím. Odvoz hornice, vzdálenost závodu od obydlené zóny a podobně." Náklady se zvýší o 590 miliónů korun, říká mluvčí ministerstva průmyslu Anna Stárková a vypočítává, kdo na to jak přispěje: "Investor uhradí navíc 240 miliónů, stát v letošním roce zhruba 150 miliónů. Pro město Kolín to znamená, že si bude muset vzít půjčku na zhruba 200 miliónů korun."

To ale není vůbec jisté, namítá starostka Kolína Zdeňka Majerová, která je v tuto chvíli s ministry na zasedání vlády. Právě tam se totiž jedná o tom, kolik kdo zaplatí. "Já bych se k tomu v tuto chvíli nechtěla vyjadřovat. Až to projde vládou, tak můžeme říct, jak to je."

150 miliónů ze státní kasy, o kterých mluvila Anna Stárková, je ale jenom část toho, co zaplatíme z daní. Podle ředitele Czechinvestu Jána to bude v součtu s následujícími dvěma roky celkem 500 miliónů: "To musí zajistit Ministerstvo financí, část těch prostředků půjde z státní rozpočtové rezervy a část těch prosteřdků půjde z rozpočtů dalších let.

Markéta Kaclová, Pavla Kvapilová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru