Kontroly vadného softwaru by měl podle V4 zajistit VW. Povinné zřejmě nebudou

Čeští řidiči, kteří mají auto od koncernu Volkswagen se softwarem upravujícím emise, nebudou zřejmě muset povinně do servisu, a podobné by to mělo být i v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. Po dnešním jednání s kolegy z Visegrádské čtyřky v Praze to řekl ministr dopravy DanŤok (ANO). V4 však zároveň chce, aby se o opravu většiny vozů zasadil sám Volkswagen.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci po společném jednání se zástupci V4 o dalším postupu v kauze Volkswagen

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci po společném jednání se zástupci V4 o dalším postupu v kauze Volkswagen | Zdroj: ČTK

„Chceme, aby koncern Volkswagen dosáhl svým přístupem toho, aby opravil ty softwary nejméně u 80 procent vozů, které byly tímto způsobem postiženy,“ uvedl Ťok (ANO).

Řidiče bude svolávat sama německá automobilka, jejíž zástupci dnes také byli v Praze.

„V polovině tohoto roku by mohly začít kontroly a trvaly by až do konce roku, tím by to bylo pro ně snazší. Dokonce na dnešním jednání prezentovali takový výhled, že budou i nějakým způsobem kompenzovat náklady za tu cestu a další věci,“ podotkl ministr.

Problém s dieselovými motory koncernu VW se týká vozů vývojové řady EA 189 s objemem motorů 1,2 l, 1,6 l a 2,0 l TDI. Pro jednotlivé typy vozů má koncern připravená řešení, která spočívají v úpravě softwaru a u jednoho typu motoru i drobného hardwarového zásahu. Nepovinné prohlídky v servisu by mohly začít na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2016, proběhnout by měly až u 80 procent dotčených vozů. Zdroj: www.mdcr.cz

V Česku jezdí asi 150 tisíc aut s vadným softwarem. Ťok už dříve uvedl, že Česko nemá k povinnému svolání vozů dostatečný právní rámec a takový závěr prý vyplynul i z dnešní schůzky.

Přesto i po dnešním jednání – jehož se za ostatní země V4 účastnili ministerští úředníci – zatím mluvil pouze o tom, že „nejspíš“ nebudou kontroly povinné.

Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

Podle posledních čísel je vadný software ve zhruba 11 milionech naftových aut po celém světě včetně 1,2 milionu vozů od české divize Škoda Auto.

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme