Corona, nebo koronavirus? Mexický výrobce piva se snaží vyhnout narážkám na souvislost s virem

Čínské trhy se po týdenních oslavách nového roku probudily do těžkého dne – vykázaly vůbec nejhorší výsledek za posledních 13 let. Na vině je strach z koronaviru. Čínská národní banka proto zasáhla a do finančního systému napumpovala víc než 170 miliard dolarů. Koronavirus se ale dotkl i byznysu, který s ním nemá vůbec nic společného. Své o tom ví jeden mexický výrobce piva, který musí vyvracet narážky na spojení své značky se smrtící epidemií.

Čína/Mexiko Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mexický výrobce piva Corona řeší problémy, kdy si zákazníci pivo asociují s koronavirem

Mexický výrobce piva Corona řeší problémy, kdy si zákazníci pivo asociují s koronavirem | Foto: Edgard Garrido | Zdroj: Reuters

Burza v Šanghaji zakončila pondělní obchodování propadem o téměř osm procent. Naopak ta v Hongkongu o dvě desetiny posílila.

Kromě výrobců luxusního zboží, kteří se obávají slabší poptávky v Číně, musí problémy řešit i firma, která s koronavirem nemá nic společného – mexický výrobce piva Corona.

Češi evakuovaní z Wu-chanu podle ministra Vojtěcha koronavirus nemají. Dva týdny zůstanou v karanténě

Číst článek

Od 18. ledna, kdy se koronavirus začal skloňovat ve všech světových médiích, stouplo podle časopisu Bussiness insider vyhledávání slovního spojení „Beer virus“ – tedy v překladu „pivní virus“ o bezmála 750 procent.

Společnost se už vyjádřila v tom smyslu, že věří svým zákazníkům, že si smrtící virus z čínského Wu-chanu nespojují s jejich výrobky.

Problémy automobilek

Jak poukazuje marketingová specialistka Vendula Margaretis Rechová, dá se říci, že „kolik řečí znáš, tolikrát jsi marketingovým speacialistou“. Jedna věc je totiž vymyslet název značky nebo produktu pro svůj vlastní trh a druhá ho pod tím samým názvem uvést třeba na opačném konci světa.

„Klasicky se toto stává automobilkám, které pojmenovávají stále nové a nové řady aut a nakonec se může přihodit něco, jako se stalo například japonskému Mitsubishi, jejichž Pajero je ve španělštině často masturbující člověk,“ přibližuje Rechová pro Radiožurnál. Dalším příkladem může být Mazda Laputa, v překladu „žena velmi lehkých mravů“. Jde nicméně o starší modely aut.

Podle Rechové Češi většinou tyto hříčky ocení. Pro příklady můžeme například k jednomu velkému prodejci nábytku, který pojmenoval koberec Hoven nebo umělou květinu Fejka.

Tereza Beránková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme