Obchody se snaží nalákat zákazníky na slevy. Výprodejové akce letos spustily o dva týdny dřív

Namísto procházení se po pasážích obchodních center se Češi letos rozhodli šetřit a neutrácet za oblečení nebo boty jako dřív. Obchody se proto snaží nalákat je na slevy – výprodejové akce letos spustily o dva týdny dřív než v minulosti. A slevy jsou podle nich i vyšší.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obchodníci vyprodávají zboží v předstihu, protože chtějí nalákat zákazníky, aby nešetřili a nebáli se utrácet (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Obchodníci vyprodávají zboží v předstihu, protože chtějí nalákat zákazníky, aby nešetřili a nebáli se utrácet. V porovnání s předchozími roky totiž hlásí velké poklesy prodejů obchodníci s oblečením, botami nebo s nábytkem. Právě v těchto segmentech přitvrdili a slevy by tak měly být vyšší než v předchozích letech.

Pozor na špatně naúčtované ceny u pokladny, upozorňuje mluvčí obchodní inspekce Fröhlich

Číst článek

Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy začali lidé kvůli strachu z možné druhé vlny koronavirové nákazy výrazně šetřit.

„Největší slevy, ale také i největší obavy zákazníků vidíme v oblastech oblečení, obuvi pro dospělé – takové ty věci, které se dají o rok odložit. Lidé si často po krizi koupili třeba jednu drobnost jako takovou odměnu za to, že koronavirovou krizi zvládli, ale rozhodně nenakupují tolik jako v minulosti,“ popsal Radiožurnálu.

Že stále nechodí nakupovat tolik lidí jako před zavedením nouzového stavu, potvrzuje i Jan Kubíček z Asociace nákupních center: „Pozorujeme pomalé kontinuální zlepšování návštěvnosti nákupních center. Nicméně ještě jsme nedosáhli předcovidových hodnot. Nyní se pohybujeme někde kolem 90 procent v průměru. Slevové akce byly použity jako jeden z nástrojů k pozvání zákazníků zpět.“

Nejde však o jediný důvod. Obchody také potřebují vyprázdnit sklady kvůli podzimní kolekci. Navíc zákazníků letos kvůli zavřeným hranicím ubylo. Mnohým obchodníkům tak podle Tomáše Holého ze společnosti Zoot nezbývá než prodávat lacino.

Jak se ‚čaruje‘ s cenami během Black Friday? Zboží i po slevě 50 % v některých obchodech stojí jako jinde

Číst článek

„Zamrzlý cestovní ruch a přísná vládní opatření způsobila, že mnoho obchodníků má plné sklady, které potřebuje vyprázdnit. Nejvíc patrné je to v centru města, které je zvyklé na přísun zahraničních turistů, kteří teď prodejcům chybí,“ popsal.

Kvůli zkušenostem s pandemií koronaviru některé značky mění prodejní strategii. Například prodejce oděvů Pietro Fillipi se během pandemie rozhodl, že úplně zastaví jakékoli slevové akce. „Pro nás tím hlavním důvodem je téma udržitelnosti a toho, abychom zákazníky netlačili k tomu, aby si koupili něco, protože si myslí, že udělají výhodný nákup. Firmy mají vždy spočítanou marži tak, aby jim to vycházelo dobře byznysově, takže je to jen hraní si s cenou a tohle se mi nelíbí,“ vysvětlil ředitel Michal Mička, jak k takové obchodní politice společnost dospěla.

Portál Pepa.cz přestává nabízet vlastní slevy. Peníze dluží klientům i partnerům

Číst článek

Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy pak někteří prodejci oblečení začínají kvůli strachu z nejistoty vyrábět oblečení, které by mělo být multifunkční a použitelné – tedy prodejné – po celý rok.

„Je tady i trend řady výrobců, kteří začínají přicházet s řadou oblečení, která se dá nosit větší část roku. I velcí výrobci reagují na to, že minimálně letos a příští rok lidé nebudou ochotni kupovat si čtyřikrát za sezonu velký počet nového oblečení,“ vysvětlil Prouza.

Podle nejčerstvějších dat z průzkumu společnosti Glami dává 60 procent Čechů přednost kvalitnímu oblečení a jsou ochotni si za něj taky připlatit.

Tereza Beránková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme