Kouzelník, kurz sushi nebo zabijačka. Vánoční večírky s tematikou pořádá stále víc firem

Až dva tisíce korun utratí společnosti za občerstvení pro své zaměstnance na vánočních večírcích. Právě teď většina firem dokončuje plány. Do Štědrého dne totiž zbývá už jen 49 dní. Pobavení s programem plánuje pro své zaměstnance až 70 procent firem.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vánoce, vánoční ozdoby, vánoční výzdoba, vánoční koule, vánoční stromek, vánoční stromeček (ilustrační foto) | Foto: Anna Kottová

Vánoční večírek, který připravuje Pavel Machajdík, bude mít tematiku svatého Martina. A nebude to náhodou, zaměstnanci firmy ShrtCut Studio totiž na vánoční party vyrazí už 15. listopadu.

Lidé z firmy si tak budou moct vychutnat nejen svatomartinské víno, ale i živou kuchařskou show. S přípravou večírku tak Pavel Machajdík začal v září.

Přehrát

00:00 / 00:00

Sezóna vánočních večírků skončí s koncem letošního roku. Pobavení s programem plánuje pro své zaměstnance až 70 procent firem

„Když máte termín, hledáte nějaký pěkný a neokoukaný prostor, těch je potřeba oběhnout hned několik a vybrat ten se správnou atmosférou, lokalita pak jde ruku v ruce s programem. Ten musí být současně zábavný a zajímavý, ale přitom jednoduchý a nenáročný,“ vysvětluje Machajdík, co všechno bylo potřeba zařídit.

Za večírek s programem, večeří a ochutnávkou vín tak firma nezaplatila víc než tisíc korun na osobu. Rozpočty firem na jednoho zaměstnance se pohybují od 350 korun až do 2000. Prodražit se ale můžou, pokud firma neuspořádá party v restauraci.

„Cena, pokud jde o nějaké občerstvení v restauraci, je nižší, než když se jedná o catering v nějakých venkovních prostorách. Ale hlavně záleží na tom, co si hosté přejí, protože poslední dobou to už není jen o tom, aby přijeli a dali si něco k jídlu, ale je to hodně o zážitcích,“ říká prezident Asociace hotelů a restaurací, Václav Stárek.

Triky nebo foukání skla

Pokud ale firmy chtějí pobavit své zaměstnance a vymyslet jim zábavný program, musejí si připlatit. Třeba společnost Jakuba Kroulíka, která se specializuje na vymýšlení programu na večírky, si za jednu tematickou hru účtuje zhruba 20 tisíc korun.

sushi | Foto: Stock Exchange

Návštěvníci pak na party můžou obdivovat třeba triky kouzelníků. Podle Kroulíka mají společnosti o program formou her zájem:

„Firmy se ozývají zhruba od poloviny srpna a samozřejmě ty, co to nechávají na poslední chvíli, tak nás teď bombardují asi největší záplavou e-mailů a poptávkami. Do dnešního dne bych odhadl, že nás oslovilo asi 200 firem.“

Stále rostoucí zájem firem o zábavný program potvrzuje i jednatel další pořadatelské společnosti Otakar Frühbauer. Pro firmy a pobavení jejich zaměstnanců organizuje třeba kurzy sushi, foukání ze skla nebo i zabijačku.

Utužení kolektivu

Navíc podle Frühbauera kromě rostoucích tržeb vzrůstá i počet firem, které se svým zaměstnancům alespoň formou party věnují:

„Cateringové společnosti nebo firmy, které se zabývají eventy, mají vyšší růst tržeb, protože je o hodně víc firem, které se oproti předchozím třem pěti letům nyní opět pustily do vánočních večírků, do takové té formy věnování se zaměstnancům.“

Ředitel personální agentury McRoy Tomáš Surka dodává, že vánoční večírek je i gestem společnosti pro pracovníky.

„Pro zaměstnance může být vánoční večírek vždy nějaký signál, že firma si jich váží a chce jim poděkovat za uplynulý rok. Je to zároveň šance utužit kolektiv a poznat se s kolegy, se kterými nepřichází až tak často do styku,“ vysvětluje Surka.

Nejvíc obsazeno budou mít restaurace v průběhu prosince. Sezona vánočních večírků skončí s koncem letošního roku.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru