Krach nízkonákladových aerolinií by už neměl poškozovat cestující

Při krachu nízkonákladové aerolinky přijdou její zákazníci o peníze. Někteří jsou zrovna v době bankrotu v zahraničí a do vlasti se pak musejí složitě vracet na vlastní náklady. Z řady podobných případů v minulých letech je asi nejznámější úpadek společnosti Sky Europe letos v létě. Do budoucna by mohlo být všechno jinak. Nejdřív za několik let.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadlo aerolinek SkyEurope

Letadlo aerolinek SkyEurope | Foto: SkyEurope Airlines

Evropská komise uvažuje o tom, že by se na zákazníky nízkonákladových leteckých společností vztahovalo pojištění v případě bankrotu.

Návrh by mohl být součástí připravovaného zvýšení ochrany spotřebitelů, kteří si nekupují zájezdy u cestovních kanceláří tak zvaně vcelku. V posledních letech je totiž stále běžnější, že si u konkrétní kanceláře zaplatíme třeba jen ubytování a zbylé služby nám poskytnou jiní obchodníci.

Taková dovolená ale není plně kryta pojištěním nebo právem na reklamaci služeb. Komise změny nenavrhne dřív než v druhé půlce příštího roku. Platit tak začnou v nejlepším případě za několik let. Fakt, jestli budou obsahovat i ochranu před krachem nízkonákladových aerolinek není vůbec jisté.

Lukáš Vincourek, Ondřej Houska Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme