Krach nízkonákladových aerolinií by už neměl poškozovat cestující
Při krachu nízkonákladové aerolinky přijdou její zákazníci o peníze. Někteří jsou zrovna v době bankrotu v zahraničí a do vlasti se pak musejí složitě vracet na vlastní náklady. Z řady podobných případů v minulých letech je asi nejznámější úpadek společnosti Sky Europe letos v létě. Do budoucna by mohlo být všechno jinak. Nejdřív za několik let.
Evropská komise uvažuje o tom, že by se na zákazníky nízkonákladových leteckých společností vztahovalo pojištění v případě bankrotu.
Návrh by mohl být součástí připravovaného zvýšení ochrany spotřebitelů, kteří si nekupují zájezdy u cestovních kanceláří tak zvaně vcelku. V posledních letech je totiž stále běžnější, že si u konkrétní kanceláře zaplatíme třeba jen ubytování a zbylé služby nám poskytnou jiní obchodníci.
Taková dovolená ale není plně kryta pojištěním nebo právem na reklamaci služeb. Komise změny nenavrhne dřív než v druhé půlce příštího roku. Platit tak začnou v nejlepším případě za několik let. Fakt, jestli budou obsahovat i ochranu před krachem nízkonákladových aerolinek není vůbec jisté.