Kreditní karty blokují i splátkové firmy

Mezi platebními kartami zablokovanými kvůli úniku dat ve Španělsku, jsou také kreditní a úvěrové karty splátkových společností. Celkem 66 takových karet zablokoval a měnil českým klientům Home Credit.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Detail kreditních karet | Foto: Jan Rosenauer

Podle mluvčí společnosti Evy Řimnáčové neevidují žádný případ zneužití účtů. Výměna karet je stejně jako pro klienty bank zdarma.

Banky i splátkové společnosti přiznávají, že ne všem klientům zvládli blokaci karty oznámit předem. A vydání karty nové může trvat několik dnů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek o informování klientů o blokaci karet

"My jsme schopni novou kartu vyrobit za jeden den a během tří, čtyř dnů by se pak měla ke klientovi dostat. Ve dnech, kdy má starou kartu zablokovanou a novou ještě nemá k dispozici, musí platit hotově nebo jinou kartou," uvedla Řimnáčová.

Snaha o informování předem

Někteří klienti se dokonce o blokaci nedozvěděli předem, ale až když jim karta nefungovala. ČSOB stáhla na 6 tisíc karet. Mluvčí banky Ivo Měšťánek přiznává, že ne všechny klienty zvládly předem informovat:

"Ty blokace už byly dokončeny. Standardně klienta o blokaci informujeme telefonicky - snažíme se mu celkem třikrát dovolat na kontakt, který nám udal, teprve, když se nám to nepodaří, přistoupíme k blokaci a zároveň mu napíšeme dopis," uvedl Měšťánek.

Milan Kopp, Igor Maňour, Blanka Černá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme