Krize automobilového průmyslu v Německu se dále prohlubuje

Po stávce v Opelu, hrozí stávkou i zaměstnanci Volkswagen. Jednání odborů s managementem zkrachovala a vedení koncernu oplátkou hrozí, že přesune výrobu do zahraničí. Cílem největší evropské automobilky je zachovat pracovní místa v Německu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo | Foto: Volkswagen

S prošlými recepty je to ale nemožné, prohlásil hlavní vyjednavač VW Josef-Fidelis Senn v narážce na požadavky odborů. Jde zejména o růst mezd o necelá 3 % a záruky zaměstnanosti pro 103 tisíce lidí.

Automobilka naopak chce pružnou a delší pracovní dobu a nulové navýšení mezd. Podobný spor skončil předčasem u kapitálově nejsilnější německé firmy Deimler ústupky odborů a úsporou 500 milionů eur. Jedním z provozů, kam by mohl VW převést výrobu z Německa jsou Automobiloví závody v Bratislavě.

Milan Kopp, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme