Krize automobilového průmyslu v Německu se dále prohlubuje
Po stávce v Opelu, hrozí stávkou i zaměstnanci Volkswagen. Jednání odborů s managementem zkrachovala a vedení koncernu oplátkou hrozí, že přesune výrobu do zahraničí. Cílem největší evropské automobilky je zachovat pracovní místa v Německu.
S prošlými recepty je to ale nemožné, prohlásil hlavní vyjednavač VW Josef-Fidelis Senn v narážce na požadavky odborů. Jde zejména o růst mezd o necelá 3 % a záruky zaměstnanosti pro 103 tisíce lidí.
Automobilka naopak chce pružnou a delší pracovní dobu a nulové navýšení mezd. Podobný spor skončil předčasem u kapitálově nejsilnější německé firmy Deimler ústupky odborů a úsporou 500 milionů eur. Jedním z provozů, kam by mohl VW převést výrobu z Německa jsou Automobiloví závody v Bratislavě.