Krize dolehla i na belgickou národní specialitu - hranolky
Zpomalení růstu hospodářství dolehlo i na vyhlášené belgické hranolky. Dopady nepříznivého vývoje ekonomiky pocítili prodejci této belgické národní speciality. Pět tisíc obchodů a stánků se smaženými hranolky v Belgii obslouží denně asi půl milionu zákazníků.
Nejdříve se zdálo, že hospodářská recese bude mít na prodejce hranolek pozitivní dopad. Rodiny začaly šetřit a místo toho, aby chodily do restaurací, začaly si kupovat jídlo s sebou v bufetech s hranolky a dalšími smaženými specialitami. Smažírny zaznamenávaly až 15procentní nárůst tržeb.
V říjnu ale přišel obrat. Jak uvedly deníky De Standaard a Het Nieuwsblad, některé řetězce provozující smažírny hranolek postihl až 8procentní pokles zájmu zákazníků. Lidé sice nepřestali kupovat hranolky, ale omezili nákupy jídel, ke kterým se hranolky podávaly.
Asociace majitelů smažíren ale považuje tento vývoj za normální. Podle ní ty obchody, které si vedly dobře před krizí, přežijí, a ty, které neměly dobré výsledky, na tom budou ještě hůř.