Kvůli reformám nejspíš zdraží zájezdy do Řecka. Letos ale ještě ne

Dovolená v Řecku bude zřejmě příští rok dražší. Důvodem je zvýšení DPH pro ubytovací zařízení, restaurace a dopravu. Řecko také zrušilo daňové slevy pro ostrovy. Tyto změny jsou součástí balíku úsporných reforem, které výměnou za finanční pomoc požadovala eurozóna.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dovolená u moře | Foto: PublicDomainPictures | Zdroj: Pixabay

DPH na ubytování stoupne od října z 6,5 na 13 procent, v případě restaurací nebo jízdného pak ze 13 na 23 procent, a to už od tohoto týdne.

Individuální turisté už v Řecku změny pociťují, pro klienty cestovních kanceláří se ale letos ceny zájezdů nezvýší.

„Pro klienty cestovních kanceláří se letos v této letní sezóně cenově nic nemění, protože ty kontrakty jsou vlastně hotové. Služby mají cestovní kanceláře zpravidla předplaceny,“ potvrzuje Stanislav Zíma z Exim Tours.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dovolená v Řecku bude zřejmě příští rok dražší. Důvodem je například zvýšení DPH pro ubytovací zařízení, restaurace a dopravu

Uzavírání smluv na příští rok je teprve na začátku a potrvá do října. Řekové vyčkávali, protože nevěděli, k jakým změnám dojde. Zdražení ovšem nemůže být moc velké, aby turisty od cest do Řecka neodradilo.

„U ubytování i u stravovacích služeb se dá očekávat zvýšení cen pro příští rok v rozmezí 5 až 10 procent. Nicméně řečtí hoteliéři se pohybují ve středomořském prostoru, budou muset brát v úvahu cenovou politiku v Turecku, ve Španělsku, v Itálii a v dalších. Takže můj názor je, že celé to navýšení nepromítnou do cen,“ uvažuje Zíma.

Každým rokem jezdí do Řecka přes 300 000 Čechů. Řecko je jedničkou v leteckých zájezdech. Letos ho nejspíš čeká rekordní sezona, přestože prožívá těžkou finanční krizi.

Ani podle Jana Osúcha z CK Fischer není jisté, že se zvýšení daní plně promítne do cen hotelů. Petr Šatný z CK Alexandria upozorňuje, že je předčasné o cenách na příští rok spekulovat. Ovlivňuje je totiž řada faktorů.

„Do ceny se promítá především to, kolik v daném hotelu poptáváte pokojů, jak dlouhou sezónu jste v hotelu schopni vytvořit, jaká je poptávka po dané oblasti, ale také jaká je konkurence na trhu. To všechno má na cenu vliv. A také to, jakou má daná cestovní kancelář pozici na trhu, jak dlouhé jsou vztahy s daným hotelem a s daným partnerem, a o tom všem budeme s hotely jednat,“ přibližuje Šatný.

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme