Lašák: ČSA má rozhodně šanci krizi přestát

Zaměstnanci ČSA přistoupili na snížení platů. Mzdy klesnou pilotům o 30 procent, palubnímu personálu o 15 procent a ostatním zaměstnancům o 10 procent. ČSA tak podle odcházejícího prezidenta, Radomíra Lašáka, ušetří ročně osm set milionů korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Praha - ČSA. Ilustrační foto

Letiště Praha - ČSA. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Dohodu s odbory uzavřel nový předseda představenstva a zároveň šéf Letiště Praha Miroslav Dvořák. Lašák v reakci na dohodu oznámil, že ve své funkci končí.

Podle Lašáka mají aerolinky rozhodně šanci dosavadní krizové období přežít. "Na zaměstnaneckých výdajích se nyní ušetří osm set milionů korun každý rok, navíc pouštíme do provozu takzvaný systém origin and destination, který přináší do výnosů řádově pět set milionů korun ročně," upřesnil Lašák.

Přehrát

00:00 / 00:00

Radomír Lašák byl hostem pořadu Stalo se dnes.

Navíc je podle něj logickým krokem také určité spojení mezi ČSA a letištěm Praha. "Například zaměření ČSA na transferové pasažéry letišti hodně pomáhá," uvedl odstupující prezident.

Pilotům klesnou příjmy od 1. listopadu o 20 procent, od nového roku pak o dalších osm procent. Zbylých dvou procent se vzdají, stejně jako všichni ostatní zaměstnanci, z částky poskytované na důchodové pojištění.

Podobně dvoufázově se sníží i platy ostatních zaměstnanců. Součástí dodatku ke kolektivní smlouvě přitom nejsou žádné kompenzace. Podle prezidenta Sdružení pilotů CZALPA Filipa Gaspara je uzavřená dohoda definitivní.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dohoda platí pouze v případě, že se nebude privatizovat, říká prezident Sdružení pilotů CZALPA Filip Gaspar

"Dostali jsme se na samý kraj toho, kam jsme podle nejvyššího orgánu valné hromady mohli ustoupit. Kompenzace nebyly nastavené tak, že musí být finanční a tím, že dochází k zachování benefitů a k zachování provozních omezení, tak to z našeho pohledu je možné považovat za kompenzaci," uvedl Gaspar.

V pondělí bude vláda rozhodovat o tom, zda firmu prodá konsorciu Unimex Travel Service. Dohoda ale podle Gaspara platí pouze pro případ, kdy se privatizovat nebude.

"V opačném případě bychom měli jednat s novým vlastníkem. Pokud by se privatizovalo, tak dohoda pozbývá platnosti. My jsme přesvědčeni, že privatizace je v tuto chvíli nevýhodná. Pro stát bude daleko výhodnější, když firmu prodá až po skončení ekonomické recese," řekl Gaspar.

Alice Kottová, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme