Boeing zvažuje zastavení výroby letadel 737 MAX. Stroj nesmí do vzduchu kvůli potížím se softwarem

Boeing zvažuje dočasné zastavení výroby letadel 737 MAX, pokud by stroje nesměly do vzduchu ani po letošním říjnu. Podle Seattle Times to řekl generální ředitel společnosti Dennis Muilenberg. Dočasná odstávka v továrně v Rentonu by se podle něj vyplatila víc než dlouhodobý pokles výroby. Na letounu již firma podle Muilenberga prodělala téměř 80 miliard korun.

Chicago Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Boeing 737 MAX zatím minimálně do zimy nebude létat

Boeing uvažuje o dočasném zastavení výroby letadel 737 MAX. | Foto: Lindsey Wasson | Zdroj: Reuters

Zrušení výroby považuje Muilenberg za scénář, na nějž se společnost musí připravit. Ředitel ale podle svých slov věří, že Boeing 737 MAX bude v říjnu zpátky ve vzduchu.

Boeing má ve druhém čtvrtletí ztrátu tři miliardy dolarů. Důvodem jsou nehody letadel 737 MAX

Číst článek

Stroje nesmějí vzlétnout kvůli dvěma nehodám z loňského a letošního roku, při nichž zemřelo dohromady skoro 340 lidí. V květnu firma přiznala, že její letecké simulátory nepřipravily letce na podmínky, které obě havárie způsobily.

Počet vyrobených letadel následně snížila z 52 kusů za měsíc na 42. Boeing kvůli tomu musí platit větší částky za jednotlivé kusy strojů, jejichž cenu ovlivňuje objem dodaného materiálu. Továrna v Rentonu zaměstnává 10 tisíc lidí.

Testování chyb

V současné době probíhá vyšetřování, které by mělo určit přesnou příčinu nehod. Společnost Boeing mezitím pracuje na opravě chyb v leteckého softwaru.

Podle Muilenberga jsou konstruktéři v Rentonu v pravidelném kontaktu s provozovateli Boeingu 737 MAX a upravený systém již otestovali v celkem 225 letových simulacích.

Boeing varoval, že se propadne do hluboké ztráty. Kvůli problémům odepsal desítky miliard

Číst článek

Muilenberg zdůraznil, že současná situace je složitá zejména pro oběti a pozůstalé obou nehod. „Toto je pro společnost Boeing rozhodující moment, z něhož vyjde navzdory obtížím lepší a silnější,“ cituje zpravodajský server BBC.

Boeing naposledy pozastavil konstrukci stroje 737 MAX v roce 1997. Důvodem byla vysoká poptávka po tomto modelu, kterou firma kvůli nedostatku montážních součástek nedokázala uspokojit. Výrobní přestávka tehdy trvala pouhých 20 dní.

Vedle problémů s Boeingem 737 MAX nejspíš ztráty společnosti pozastaví také vývoj nejnovějšího modelu 777X, informuje americká stanice CNN. Výrobce ho plánoval uvést na trh v roce 2020.

gak, hvl Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme